چند خبر نوروزي از منطقه آزاد كيش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31951
ساعت 13:17 شنبه 8 فروردين 1394
منطقه آزاد كيش در ايام نوروز پذيراي مسافران و گردشگران از اقصي نقاط كشور است.

به گزارش فرينا؛ چند خبر نوروزي از منطقه آزاد كيش به شرح زير است:

** بازدید مونسان از بازار و مراكز تجاري كيش
 مديرعامل منطقه آزاد كيش به همراه جمعی از معاونان سازمان از بازارها و مراکز تجاری بازدید کرد.
دراین بازدید علي اصغر مونسان ضمن بررسی وضعیت خرید واستقبال گردشگران با کسبه وتجار گفتگو کرد.
عرضه اجناس با کیفیت، ارائه کالاها با قیمت متعادل، ساماندهی تبلیغات محیطی غرفه ها، تکریم مشتریان و افزایش حضور برندها در بازارها از جمله موارد مورد تاکید در این بازدید بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با اشاره به رونق 10 درصدی ورود گردشگران درجزیره کیش در10 روز نخست جشنواره نوروی درمقایسه با سال گذشته وافزایش جاذبه های گردشگری وتفریحی گفت: حضور این حجم وسیع از گردشگران فرصت خوبی برای رونق تجارت فراهم کرده است البته این آمارها مانع از نظارت برنرخ عرضه کالاها وخدمات نیست وباید تمامی صنوف با احترام به گردشگران٫ مشتری مداری را سرلوحه فعالیت هایشان قراردهند.

** سرسبزي و طراوت معابر و ميادين كيش در استقبال از گردشگران نوروزي
جزيره كيش با زيباسازي و افزايش فضاي سبز و نصب المانها و مجسمه هاي زيبا در معابر، ميادين و نوارساحلي فرصت تجربه  بهاري متفاوت را براي گردشگران نوروزي فراهم كرده است.
كاشت گل هاي فصلي با اشكال و طرح هاي متنوع و زيبا در معابر و ميادين، آذين بندي درختان و زيباسازي نوارساحلي، به اين منطقه مهم گردشگري كشور حال و هواي خاصي  بخشيده است.
به گفته گردشگراني كه از نقاط مختلف كشورمان براي گذراندن تعطيلات نوروزي به كيش سفر كرده اند، سرسبزي و طراحي منحصربفرد گل ها و درختان در ميادين ومعابر، پاكيزگي و نظم و انضباط حاكم بر فضاي شهري، امنيت و آرامش و فرهنگ ترافيكي در جزيره كيش يكي از دلايل انتخاب اين منطقه به عنوان مقصد سفر در ايام نوروز بوده است.
گفتني است اگرچه سرانه فضاي سبز جزيره كيش شش برابر استاندارد جهاني است اما در آستانه نوروزو با هدف استقبال شايسته از مسافران نوروزي هزاران بوته گل فصلي در معابر وميادين كيش كاشته شده واين روزها بوي اطلسي و شب بوها فضاي بهاري شهر را براي ساكنان و گردشگران  دل انگيزتر كرده است.
 ايجاد باغ راه ايراني به طول 4 كيلومتر در منطقه سفين با ساخت نمادهايي از آثار باستاني استان هاي مختلف كشور، نصب آلاچيق هاي متعدد و صدها پايه چراغ دربخش هاي مختلف نوارساحلي از جمله مسير كلبه هور تا كشتي يوناني، برپايي نخستين سمپوزيوم بين المللي مجسمه سازي با هدف بهره گيري از تجارب هنرمندان داخلي و خارجي براي خلق آثار منحصربفرد و مجسمه هاي سنگي زيبا در پارك ساحلي كلبه هورو نورپردازي صخره هاي ساحلي از ديگر اقدامات سازمان منطقه آزاد كيش براي زيباسازي فضاي شهري و استقبال از مسافران نوروزي درچند ماه اخير بوده است.
بهاري شدن جزيره مرجاني كيش علاوه بر رونق گردشگري و افزايش شمار مسافران ورودي  موجب گرمي بازار عكاسي و فيلمبرداري در منطقه شده است بگونه اي كه بسياري از گردشگران با تصوير برداري وگرفتن عكس يادگاري از خيابانهاي سرسبز و پرگل اين جزيره ، سفر به كيش را در قاب خاطرات خود ماندگار مي كنند.
برپايي جشنواره هاي اقوام مختلف ايراني در اسكله تفريحي ، كنسرت هاي شاد شبانه، موسسيقي سنتي و شعبده بازي، جشنواره بين المللي جزيره كودك، جنگ خانواده، اجراي نمايش در سه گروه مذهبي  نمايش هاي كمدي و نمايش عروسكي، نورافشاني در ساحل، كارناوال شادي، نمايشگاه طهران قديم، قرعه كشي بازارها ومراكز تجاري و استقبال از مسافران در مبادي ورودي بندرگاه و فرودگاه با اجراي برنامه هاي مفرح از ديگر مولفه هايي است كه اقامت در جزيره كيش را براي مسافران نوروزي دلچسب تر مي كند.
از ديگر فعاليت هاي سازمان منطقه آزاد كيش مي توان به ساخت ششصد سكوي سيماني براي نصب بيش از 2500 چادر در كمپينگ هاي چادري، افزايش پروازهاي ورودي و خروجي باهدف تسهيل شرايط سفر به كيش ازمسير هوايي، بكارگيري 23 فروند شناورمسافري و لندينگ كرافت براي انتقال گردشگران مسير دريايي، افزايش ساعات كاري مراكز درماني و نظارت بر كيفيت و كميت خدمات مراكز اقامتي و پذيرايي، بازارها و مراكز تجاري اشاره كرد.
جزيره كيش در 18 كيلومتري كرانه جنوبي كشورمان واقع شده و سالانه پذيراي بيش از يك ميليون و هشتصد هزارگردشگر داخلي خارجي است. هرساله در فصل بهار نيز گردشگران فراواني براي استفاده از زيبائي هاي طبيعي، جاذبه هاي گردشگري و امكانات رفاهي مناسب  به اين منطقه سفر مي كنند.  

** راهنمايي بيش از 2 هزار گردشگر نوروزي كيش توسط سامانه پيامكي

با راه اندازي سامانه اطلاع رساني پيامكي براي گردشگران نوروزي كيش، روزانه بيش از دو هزار گردشگر از اين سامانه براي كسب اطلاعات استفاده مي كنند.
گردشگران نوروزي جزيره كيش براي نخستين بار در نوروز 94 اطلاعات مراكز گردشگري، تفريحي، اقامتي و پذيرايي كيش را از طريق سامانه اطلاع رساني پيامكي دريافت مي كنند.
گردشگران با استفاده از كتابچه راهنماي سفر به كيش كه در مبادي ورودي جزيره بين مسافران توزيع مي شود، مي توانند با ارسال كد مربوط به مركز مورد نظر در كتابچه راهنما به سامانه پيامكي 500012021 اطلاع مورد نياز خود را از طريق پيامك دريافت نمايند.
بنرهاي حاوي شماره ارتباط با اين سامانه پيامكي نيز براي هدايت و راهنمايي گردشگران در نقاط مختلف جزيره كيش نصب شده است.
با توجه به راه اندازي اين سامانه براي گردشگران نوروزي، ميزان مراجعات حضوري به دفاتر ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي 240 درصد كاهش داشته است.

** كمپينگ هاي نوروزي امكان سفر همه اقشار را فراهم مي كند
كمپينگ هاي نوروزي كيش بهترين امكانات را براي اقامت گردشگران پرتعداد كيش كه از اقشار مختلف مردم تشكيل شده اند، فراهم كرده است.
جنب و جوش مجدد به كمپينگ هاي چادري كيش بازگشته است و اين مراكز اقامتي چادري توانسته اند در ايام نوروز فرصت بازديد و اقامت هزاران گردشگر ايراني در اين منطقه را فراهم كنند.
يكي از گردشگران نوروزي كه با خودرو به كيش سفر كرده و در كمپينگ چادري جنب مصلاي جزيره كيش اقامت كرده است در خصوص امكانات اين كمپينگ گفت: يكي از مهمترين علل رضايت ما از حضور در اين كمپينگ امنيت و آرامش حاكم در اين محل است كه خوشبختانه با همت كاركنان پرتلاش و با حوصله اين كمپينگ فراهم شده است.
او كه به همراه خانواده سه نفره خود از شهرستان اراك به كيش آمده است افزود: تعطيلات نوروزي بهترين فرصت سفر خانوادگي است كه متاسفانه بدليل تعداد زياد مسافران و بالا بودن نرخ اتاق هاي هتل براي اقشار كم درآمد، مشكلاتي در خصوص اقامت پيش مي آيد كه راه اندازي اين كمپينگ ها فرصت استفاده از تعطيلات  نوروزي را براي ما نيز فراهم كرده است.
اين گردشگر امكاناتي نظير سرويس هاي بهداشتي، حمام، فضا سازي مناسب، نمازخانه، پاركينگ خودرو و امكان دسترسي آسان به مواد غذايي با نرخ مناسب را از نكات مثبت اين كمپينگ ها برشمرد و از مسئولان كيش به سبب تامين اين تسهيلات قدرداني كرد.

** ضریب اشغال هتل های کیش به 90 درصد رسید
با حضور 132 هزار گردشگر ظرفیت هتل های کیش تا 90 درصد اشغال شده است.
با آغاز جشنواره نوروزی کیش از 25 اسفند تاکنون 132 هزار گردشگر وارد این جزیره شده اند که با رشد 10 درصدی درمقایسه با پارسال مواجه شده وضریب اشغال هتل ها نیز به 90 درصد رسیده است.

این درحالیست که بخش زیادی از مسافران نیز درکمپ های اسکان چادری بسر می برند.
وجود زیباییهای طبیعی، آب وهوای پاک وبهاری وجاذبه های گردشگری بی بدیل از جمله عوامل سفرگردشگران به جزیره کیش است.

** برگزاری ششمین نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در کیش

با هدف ارائه خدمات مطلوب به گردشگران  ششمین جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش برگزارشد.
اين نشست كه با حضور روسا و نمايندگان كميته هاي مختلف ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد کمیته ها، كيفيت خدمات ارائه شده به گردشگران نوروزي و راهكارهاي افزايش رضايتمندي مسافران و گردشگران نوروزي كيش مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
آمار ورود و خروج مسافران از مسیرهای هوای ودریایی، نحوه ارائه خدمات بهداشتی ودرمانی، اطلاع رساني، موضوعات مطرح شده در بخش شكايات و نتایج رسیدگی به آنها، وضعیت كمپ هاي اسكان چادري و نرخ عرضه مواد غذایی وکالاها از جمله موضوعاتي بود كه در اين جلسه مطرح وبررسی شد.
جلسات ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي يك روز در ميان با حضور روسا و نمايندگان كميته هاي مختلف ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي در محل ساختمان مركزي سازمان منطقه آزاد كيش برگزار مي شود.

** حضور بیش از132 هزار گردشگر در کیش

ميزان ورود گردشگران در 10 روز نخست جشنواره نوروزي به جزيره كيش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.
گردشگران نوروزي كيش در بازه زماني 25 اسفند تا 6 فروردين، با افزايش 10 درصدي نسبت به مدت مشابه در سال 1392 به 132 هزارو128  گردشگر رسيد.
همچنين تعداد پروازهاي جزيره كيش نيز در اين مدت نسبت به سال گذشته با 11 درصد افزايش به 501 پرواز رسيده است.

ميزان خودروهاي ورودي به جزيره كيش در همين بازه زماني 12 هزار و930 خودرو است که درمقایسه با سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

 

 

شناسه خبری: 31951

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟