اخبار نوروزی منطقه آزاد کیش/8 فروردین

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31965
ساعت 18:21 شنبه 8 فروردين 1394
منطقه آزاد کیش در ایام نوروز 94 میزبان گردشگران از اقصی نقاط کشور است. بر اساس اطلاعات دریافتی از سوی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، استقبال از این جزیره مرجانی در نوروز 94 نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته و انتظار می رود با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی این روند رو به رشد ادامه یابد.

بر این اساس تا روز 7 فروردین، 146 هزار و 334  گردشگر به جزیره کیش سفر کرده اند که اطلاعات مربوط به این خبر را می توانید در این لینک مشاهده فرمایید. 

اما سایر اخبار روز هشتم فروردین ماه سازمان منطقه آزاد کیش به این شرح است:  

افزايش 26 درصدي ورود شناورها به جزيره كيش
آمار شناروهاي حمل مسافر و خودروي ورودي به جزيره كيش تا پايان دوازدهمين روز از جشنواره نوروزي نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد رشد داشته است.
ميزان شناورهاي مسافري و لندينگ كرافت ورودي به جزيره كيش در اين مدت با 26 درصد افزايش نسبت به سال گذشته به 569 شناور رسيده است.
در اين مدت بيش از 70 هزار مسافر و گردشگر نيز از مسير دريايي به جزيره كيش سفر كرده اند كه نشان دهنده رونق گردشگري دريايي در جزيره كيش است.


****

استقبال بیش از 88 هزار گردشگر از امکانات گردشگری و تفریحات دریایی کیش
دریازده روز نخست تعطيلات نوروزي كيش بيش از 88 هزار گردشگر ازامکانات مراكز مختلف گردشگري و تفريحي كيش استفاده كرده اند.
88 هزار و 216گردشگر از مراكز مختلف گردشگري شامل مراكز گردشگري تاريخي ، ورزشي و تفريحي جزيره كيش بازديد كرده اند.
از ميان جاذبه ها و مراكز گردشگري جزيره كيش ، شهر باستاني حريره و شهر زير زميني كاريز با بيش 37 هزارو100 بازديد كننده پرمخاطب ترين مراكز گردشگري كيش محسوب مي شوند.
در اين مدت مراكز تفريحات دريايي در سواحل زيباي جزيره كيش بيش از 36 هزار گردشگر نوروزي را براي گذراندن تفريحات به خود جذب كرده است.
ديگر مراكز گردشگري بخش خصوصي نيز در اين مدت خدمات خود را به بيش از 12 هزار و900مسافر و گردشگر نوروزي ارائه كرده اند.
در كنار مراكز و جاذبه هاي گردشگري جزيره كيش نوروز امسال اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري متنوعي مانند نمايشگاه فرهنگي هنري بهارانه، اجراي كنسرت موسيقي سنتي، تئاتر كمدي، مسابقه ساخت احجام ماسه اي، پخش فيلم سينمايي در سينماي روباز٫ اجرای ویژه برنامه های کودک و اكران فيلم هاي سينمايي براي گردشگران و ساكنان جزيره كيش برنامه ريزي شده است. 


****
بيش از 2 هزار خودرو در جشنواره نوروزي رالي تور خانواده وارد جزيره كيش شدند
بيش از 2 هزار خودروي شركت كننده در جشنواره نوروزي رالي تور خانواده تا پايان روز هفتم فروردين 1394 وارد جزيره كيش شدند.   
همراه با اين خودروها بيش از هشت هزار و 500 گردشگر از نقاط مختلف كشورمان به جزيره كيش سفر كرده اند.
در پايان جشنواره نوروزي رالي تور خانواده در كيش يك دستگاه خودروي رنو داستر به قيد قرعه به يكي از شركت كنندگان در اين جشنواره اهدا خواهد شد.
در جشنواره نوروزي رالي تور خانواده كيش شركت كنندگان از مزايايي همچون معافيت پرداخت عوارض ورود خودرو، دريافت 20 تا 50 درصد تخفيف خريد و دريافت 50 درصد هزينه براي شركت كنندگان برگزار مي شود.
با دستور  مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، شركت كنندگان در رالی نوروزي کیش از پرداخت يك ميليون ريال عوارض ورودی خودرو به جزیره کیش معاف هستند.
جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نيز برای دارندگان کارت رالی کیش سپه در قالب تخفیف های ویژه صندوقچه گردشگری کیش، ۲۰ تا ۵۰ درصد تخفیف کالا و پوشاک در نظر گرفته است.

****
آغاز فصل جدید تخمگذاری لاک پشت ها در جزیره کیش
فصل جديد تخم گذاري لاك پشت هاي پوزه عقابي در سايت حفاظت شده جزيره كيش آغاز شد.
با تخم گذاری 4 قطعه لاک پشت پوزه عقابي (Hawksbill sea turtle) در تاریخ 6 فروردین 1394 در سایت حفاظت شده لاک پشت ها در جنوب جزيره كيش، فصل جدید زادآوری آنها آغاز شد.
از اين 4 قطعه لاک پشت تخم گذار، 2 لاك پشت دارای تگ (پلاک شناسایی) بوده که نشانگر این است كه آنها در سالهای گذشته نیز به سایت حفاظت شده لاك پشت ها در کیش آمده اند.
از هشت گونه لاك پشت دريايي موجود در جهان، پنج گونه آن در خليج فارس زندگي مي كنند  و لاك پشت عقابي و سبز از ‌آشناترين آنها در خليج فارس و جزاير آن مي باشند.
لاك پشت هاي پوزه عقابي از جمله گونه هاي تحت حمايت سازمان هاي جهانی مي باشند که به لحاظ درجه بندي حساسيت زيست محيطی به عنوان گونه هاي در معرض خطر انقراض معرفي شده اند.
لاک پشت ها برای تخمگذاري، شب هنگام به سواحل ماسه اي مي آيند و به كمك باله هاي عقبي لانه اي به عمق تقريبي 35 سانتي متر حفر مي كنند و پس از تخم گذاري روي آن را با ماسه هاي موجود در ساحل مي پوشانند.
نوزادان لاک پشت حدودا 60 روز بعد از تخم گذاري متولد شده و به كمك نور منعكس شده از سطح دريا راه را پيدا كرده و به سمت دريا مي روند.
لازم به ذکر است حفاظت از لاک پشت ها در جزیره کیش با اجرای "برنامه حفاظت و مونیتورینگ لاک پشتهای دریایی کیش" از بهار 1385 در حال اجرا بوده و هر ساله تعداد قابل توجهی از نوزادان لاک پشت روانه دریا می شوند و به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی کیش علاقه مندان بسیاری نیز به خود جذب كرده است.

****
دعوت از گردشگران و ساكنان جزيره كيش براي مشاركت در مراسم روز "ساعت زمين"
گردشگران و ساكنان جزيره كيش همزمان با ديگر نقاط جهان با صرفه جويي در مصرف برق در مراسم جهاني روز "ساعت زمين" مشاركت مي كنند.   
گردشگران و كيشوندان در روز شنبه هشتم فروردين از ساعت 20:30 الي 21:30 با خاموش كردن حداقل يك لامپ صد وات در حفظ محيط زيست و صرفه جويي در مصرف انرژي مشاركت مي كنند.
شركت آب و برق كيش از تمامي گردشگران و كيشوندان دعوت كرده است در اين زمان با خاموش كردن چراغ هاي اضافي اماكن و ساختمان هاي خودئ در اين حركت جهان شركت مي كنند.
مراسم روز "ساعت زمين" به منظور افزايش آگاهي و قدرداني نسبت به محيط زيست كره زمين برگزار مي شود.



شناسه خبری: 31965

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟