مناطق آزاد کلید رونق اقتصادی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/31977
ساعت 15:27 يکشنبه 9 فروردين 1394
رییس جمهور مناطق آزاد را به عنوان الگوهای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی معرفی کرد.

به گزارش فرینا، حسن روحانی روز یکشنبه در جمع مدیران 7 منطقه آزاد کشور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در قشم افزود: قوانین مناسب، معافیت مالیاتی و امکانات زیربنایی در مناطق آزاد ایران اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جلب می کند و فرصتی واقعی برای توسعه اقتصادی کشور فراهم می آورد.
رییس جمهور تاکید کرد: در شرایط اقتصاد مقاومتی مأموریت اصلی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی انتقال فناوری به داخل کشور و تولید با هدف صادرات است و "آنگونه که من دیده ام این ظرفیت در مناطق آزاد در حال شکوفایی است". 
دکتر روحانی افزود: پیش نیاز توسعه در هر منطقه ایجاد امید به آینده است چرا که رونق اقتصادی در گرو امید است و بدبینی و یأس سرمایه گذاران واقعی را از ورود به عرصه های توسعه می ترساند.
دکتر روحانی با اشاره به شرایط کنونی کشور ادامه داد: اطمینان دارم سال 94 سال شکوفایی اقتصادی ایران خواهد بود و دولت تدبیر و امید برای تداوم این رونق از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
رییس جمهور اظهار داشت: فضای بین الملی امروز به نفع رونق اقتصادی کشورمان است و زمینه را برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی ایران مهیا کرده است.
رییس شورایعالی امنیت ملی بخش مهمی از مأموریت های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را متوجه مناطق آزاد دانست و تصریح کرد: یکی از مبانی اصلی تأسیس مناطق آزاد در مرزهای ایران ایجاد کریدورهای تماس با کشورهای همسایه است و این دقیقاً همان نقشی است که اروند با عراق و کویت، کیش و قشم با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، چابهار با هند و عمان، انزلی با همسایگان دریای خزر و ارس و ماکو با آذربایجان و ترکیه دارند.

رییس جمهور خطاب به اکبر ترکان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: از زمینه های جذب سرمایه های خارجی، جلب رضایت گردشگران و ساکنان بومی مناطق، حفظ محیط زیست و انطباق فعالیت های هر منطقه با مزیت های نسبی اش، معیارهایی قابل اندازه گیری طراحی کنید و در پایان سال موفقیت مناطق آزاد را بر اساس همین معیارها سنجیده و گزارش کنید. 

رییس جمهور و هیأت بلند پایه همراهش شامل وزرای کشور و بهداشت، رییس دفتر، دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و مدیران عامل 7 منطقه آزاد کشور برای بازدید از پروژه های عمرانی و صنعتی منطقه آزاد قشم در این جزیره به سر می برند. 




آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟