بازدید هیات قرقیزستانی از بندرامیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32206
ساعت 14:30 يکشنبه 30 فروردين 1394
هیات قرقیزستانی متشکل از سر کنسول کشور قرقیزستان و نماینده دولت قرقیزستان و جمعی از سرمایه گذاران قرقیزستانی از بندر امیر آباد بازدید کردند.

به گزارش فرينا، این هیات به منظور بررسی امکانات، تجهیزات و توانمندیهای بندر ضمن بازدید میدانی از محوطه های عملیاتی از اراضی پشتیبانی منطقه ویژه بندر امیر آباد بازدید نموده و با نحوه سرمایه گذاری و احداث صنایع تولیدی و توزیعی آشنا شدند.
مدیر بنادر و دیانوردی بندر امیر آباد در حاشیه این بازدید در پاسخ به سوالاتی در خصوص توانمندیهای ترانزیتی بندر امیرآباد گفت: بندر امیرآباد به عنوان حلقه اصلی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب و تنها بندر نسل سومی کشور آمادگی کامل جهت ترانزیت انواع کالا و سرمایه گذاری در همه بخشها را دارد.
علی خدمتگزار در ادامه با اشاره به از سرگیری ترانزیت سوخت از طریق بندر امیر آباد به کشورهای افغانستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس افزود: در سال گذشته بخش زیادی از نیاز سوختی این کشورها از بندر امیر آباد و با استفاده از خطوط ریلی و تانکرهای حمل سوخت به این کشورها ترانزیت شد.

سرکنسول کشور قرقیزستان نیز با اشاره به نیاز داخلی این کشور به محصولات کشاورزی، نسبت به گسترش صادرات این نوع محصولات از بندر امیر آباد با توجه به استقرار کانتینرهای یخچالدار در این بندر ابراز امیدواری کرد.

 

 

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو