دولت برنامه‌های خوبی برای توسعه استان ایلام دارد

  • دوشنبه 31 فروردين 1394 - 14:16
  • گفت و گو
  • 0 دیدگاه
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه مردم ایلام حق بزرگی بر گردن همه مردم کشور دارند، گفت: ایلامی‌ها هم در دوران دفاع مقدس و هم پس از آن مرزبانان دلیر و سلحشوری برای کشور بودند و دولت نیز امروز برنامه‌های خوبی برای توسعه این استان تدوین کرده است.

دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در جریان سفر به استان ایلام، در بدو ورود به فرودگاه مرکز این استان با تبریک آغاز ماه رجب و سالروز میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) به مردم ایلام اظهار داشت: در این سفر از طرح های در دست اجرا بازدید و موانع پیش روی آن را برطرف خواهیم کرد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه استان ایلام از استعدادها و ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف برخوردار است ،خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح های متعددی در بخش آب و نفت و گاز در استان ایلام در دست اجرا می باشد که باید موانع پیش روی این طرح ها را برطرف کرده و به روند اجرایی آن سرعت بخشیم.
دکتر جهانگیری همچنین اظهار داشت: در آغاز کار دولت تدبیر و امید، طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استانهای خوزستان و ایلام به تصویب رسید و مقرر شد اراضی کشاورزی و دشت های این دو استان به زیر کشت رفته و تحت آبیاری قرار گیرد.
وی افزود: بخشی از این طرح مربوط به دشت عباس، دشت فکه و عین خوش در استان ایلام می‌باشد که امیدواریم با اجرای این طرح تحول مثبتی در بخش کشاورزی استان ایجاد شود.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به هم مرز بودن استان ایلام با کشور عراق تصریح کرد: استان ایلام از ظرفیت بزرگی برای صادرات کالا برخوردار است و بخش زیادی از میزان صادرات از پایانه‌های مرزی این استان صورت گرفته است.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: استان‌هایی که همانند ایلام با کشورهای همسایه مرز مشترک دارند نقش پراهمیتی در سیاست دولت برای توسعه صادرات و ورود به دوره رونق اقتصادی دارند و دولت برای پایانه مرزی مهران در استان ایلام در حال تنظیم لایحه‌ای است که منطقه مهران را به منطقه آزاد تبدیل کند.

دکتر جهانگیری اظهار امیدواری کرد مجموعه طرح های در دست اجرا و برنامه ریزی دولت منجر به توسعه و تحول در استان ایلام گردد و شاهد پیشرفت و ارتقاء جایگاه این استان باشیم. 

بازدید معاون اول رییس جمهور از پایانه مرزی مهران
معاون اول رییس جمهور از بخش های مختلف پایانه مرزی مهران در استان ایلام بازدید کرد.

دکتر اسحاق جهانگیری در نخستین مرحله از سفر یکروزه خود به استان ایلام، با حضور در پایانه مرزی مهران، از نزدیک در جریان وضعیت و امکانات این پایانه برای خدمات رسانی به مسافران و زائران قرار گرفت.
معاون اول رییس جمهور همچنین با گزارش استاندار ایلام، امام جمعه مهران و مسئولین پایانه مرزی مهران، از تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل در امر سفر زوار به عتبات عالیات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش تعداد گیت‌های ورود و خروج آگاهی پیدا کرد.
معاون اول رییس جمهور همچنین در ادامه این بازدید، از بخش گمرک، سالن غرفه‌های تجاری و نیز محوطه بارگیری و تخلیه بار در پایانه مرزی مهران بازدید کرد واز امکانات و ظرفیت های ترخیص کالا و صادرات در این پایانه مطلع شد.
دکتر جهانگیری همچنین دقایقی را پای درد و دل کارگران، ترخیص کاران و ارباب رجوعان گمرک پایانه مرزی مهران نشست و در سخنانی از زحمات و تلاش آنها قدردانی کرد.
معاون اول رییس جمهور در جمع این کارگران از تبدیل منطقه مهران به منطقه آزاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: به مسئولین گمرک استان توصیه خواهم داد تا امکانات رفاهی بیشتری برای انجام کارهای شما فراهم شود و امیدوارم به زودی مشکلات پیش روی شما از جمله تامین آب شیرین کن فراهم شود تا زمینه آسایش شما بیشتر مهیا گردد. 



امتیاز به خبر :