صدور بیش از 7600 گواهینامه دریانوردی در سال 93

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32231
ساعت 15:10 دوشنبه 31 فروردين 1394
بیش از 7 هزار و 600 گواهینامه و 3 هزار و 200 شناسنامه دریانوردی طی دوازده ماهه سال گذشته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برای دریانوردان صادر شد.

به گزارش فرينا، معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: در راستای اعمال حاکمیت دریایی توسط این اداره کل و با هدف ارتقاء روز افزون ایمنی دریانوردان، تعداد 7 هزار و 650 فقره گواهی نامه و 3 هزار و 244 فقره  شناسنامه دریانوردی طی  دوازدهه سال گذشته برای دریانوردان استان خوزستان صادر گردید.
علیرضا خجسته در خصوص نحوه  صدور این مدارک دریانوردی افزود: دریانوردان و متقاضیان اشتغال در شناورها،  ضمن شرکت و پشت سر گذاشتن دوره های آموزشی برابر با استانداردهای جهانی آموزش دریانوردی و کسب آگاهی های لازم در خصوص دریانوردی، در آزمون های مربوطه شرکت کرده و نائل به دریافت این مدارک می شوند که این مداراک،  صلاحیت و شایستگی آنان را برای آغاز و یا ادامه فعالیت در حوزه دریانوردی تأیید می کند.
خجسته ادامه داد: طی سال گذشته 958 نفر از متقاضیان در آزمون های دریانوردی شرکت کرده اند،  که این آزمون ها  توسط 9 مرکز آموزش دریانوردی و معاونت صید شیلات در استان خوزستان برگزار شده اند.
او افزود: از این تعداد متقاضی، 479 نفر موفق به کسب نتیجه قبولی شده اند .

یاد آوری می شود کشورمان با توجه به مدیریت موفق دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  و دارا بودن با کیفیت ترین و معتبرترین مراکز آموزشی  دریانوردان در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی(IMO) قرار دارد و گواهینامه دریانوردی صادره نیز از اعتبار جهانی برخوردار است.

 

 

شناسه خبری: 32231

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو