رشد 7 درصدي تخلیه و بارگیری كالا در بنادر استان خوزستان

  • سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 - 16:49
  • گفت و گو
  • 0 دیدگاه
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به رشد 17 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتي و غير نفتي طی دوازدهه ماهه سال قبل، گفت: حجم تخلیه و بارگیری در بنادر استان خوزستان طی سال قبل از مرز 46 میلیون تن گذشت.
میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاي نفتي و غيرنفتي در بنادر استان خوزستان را برابر با 46 میلیون و 117 هزار و 128 تن برشمرد و اظهار داشت: از این میزان، 15میلیون و 695 هزار و 647 تن را کالای نفتی و 30میلیون و 421 هزار و 481 تن را کالای غيرنفتی  تشکیل می دهد.
سعدالله  عبداللهی با اشاره به رشد مطلوب تخلیه و بارگیری کالای کانتینری به عنوان یکی از روش های حمل و نقل موثر و مطلوب در بنادر، افزود: به دنبال تقویت و پشتیبانی زنجیره تأمین کالادر بنادر خوزستان، 269 هزار و 188 کانتینر(TEU) در پایانه های کانتینری بنادر استان خوزستان تخلیه و بارگیری شده است که بیانگر رشدی 30 درصدی در این زمینه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

عبداللهي همچنين ضمن اشاره به جابجایی 47 هزار و 623 نفر مسافر طي دوازده ماهه سال گذشته در پایانه مسافري دریایی در بندر خرمشهر- بزرگترین پایانه مسافری  دریایی در کشور- از رشد 14 درصدی جابجایی مسافر در استان خوزستان طي مدت مذکور خبرداد.

** مدیریت موفقیت آمیز  تخلیه و بارگیری حجم بالای کالاهای اساسی ورودی در بندر امام (ره)
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  با اشاره به نقش برجسته مجتمع بندری امام خمینی(ره) در تخليه  كالاهاي اساسی مورد نیاز و برخورداری از مزیت کوتاهی بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور، افزود: طی دوازدهه ماهه سال گذشته، میزان تخليه انواع کالاهاي اساسی از جمله گندم، ذرت، سویا، جو، شکر، برنج و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بنــدری با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی كارآمد، ضمن ثبت رکوردهای تازه ای در زمینه ی نرخ سرعت تخلیه کالای فله، با 61 درصد افزايش طي سال گذشته روبرو بوده است.

او مجموع کالاهای اساسی ورودی در این مجتمع بزرگ بندری را بالغ بر 16 میلیون تن برشمرد.

** افزايش 87 درصدی حمل و نقل ریلی ثمره تلاش مدیریتی است
عبداللهی به رشد 28درصدي در زمينه حمل ونقل جاده اي از تردد بیش از یک میلیون و 262 هزار  و 895  دستگاه کامیون در این مجتمع بندری اشاره كرد و افزود: طی مدت مذکور، این تعداد کامیون، 27 ميليون و 146 هزار و 765 تن انواع کالا را به سراسر نقاط کشور حمل کرده اند.

او با اشاره به رشد مطلوب سهم حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره) که از 160 کیلومتر راه آهن داخلی برخوردار است، گفت: در زمینه حمل و نقل ريلي نيز بيش از 27هزار و 670 واگن  بارگیری شده كه معادل  يك ميليون و 459هزار و 399 تن کالا بوده  و بيانگر رشد 87 درصدي در اين شيوه حمل ونقل و به ثمر نشستن تلاش های مدیران ریلی و بندری برای ارتقای سهم حمل و نقل ریلی در این زمینه بوده است.

 ** افزایش راندمان عملیات تخلیه و بارگیری  کشتی ها در بندر امام (ره)
 مدیر منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به تخلیه و بارگیری 28 میلیون تن انواع کالا در این مجتمع بزرگ بندری، از افزایش 8 درصدی ورود کشتی های  تجاری خبر داده و افزود: با تمهیدات به کار گرفته شده برای افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کشتی ها  و روان سازی ترافیک ورودی و خروجی شناورها، این مجتمع بزرگ بندری موفق شده است سرویس تایم کشتی ها  را به میزان 6 درصد بهبود ببخشد و موجب ارتقاء  توان بهره وری کشتی به میزان 192 تن بر ساعت گردد.
او حفظ آماده به کاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، ارتقاء توان نیروهای عملیاتی و مشارکت بخش خصوصی در ایجاد فضاهای جدید برای ذخیره و نگهداری کالا را از جمله عوامل موثر  در روان سازی ترافیک کالاهای  ورودی برشمرد.
سعدالله عبداللهی در پايان گفت: روان سازی ترافیک علیرغم افزایش 33 درصدی حجم تخلیه کالا در منطقه ویژه بندر امام  خمینی(ره)  نسبت به سال گذشته صورت پذیرفته است.

 

 

 

امتیاز به خبر :