تفریحات دریایی از جاذبه های گردشگری کیش

گردشگران داخلی و خارجی با سفر به جزیره کیش علاوه بر بهره مندی از جاذبه های طبیعی، هوای پاک، آرامش کم نظیر، بازارها، بوستان های ساحلی و مراکز اقامتی می توانند از تفریحات دریایی این جزیره استفاده کنند.
اسکله بزرگ تفریحی، اسکله میر مهنا، مجتمع تفریحات و ورزش های دریایی، غواصی، پلاژهای آقایان و بانوان و قایق های کف شیشه ای مراکز مهم تفریحات دریایی این جزیره است.
در باشگاه ها و مراکز تفریحات دریایی کیش، امکانات و خدماتی نظیر دوره های آموزش غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب، گشت با قایق تندرو، گشت تفریحی دور جزیره، آکواریوم شناور، تور جزیره هندورابی، چتر پاراسل، ماهیگیری تفریحی، قایق های پدالی و شاتل سواری ارائه می شود.
از دیگر تفریحات مهم این جزیره 90 کیلومترمربعی، غواصی در آبهای شفاف سواحل آن است که به علت مرجانی بودن و شفافیت آب دریا، امکان تماشای انواع آبزیان زیبا و کم نظیر این منطقه را میسر کرده است.
غواصی در کیش در همه ماه های سال امکانپذیر بوده و سواحل کم عمق این جزیره برای غواصی اشخاص مبتدی مناسب است.
درکنار جاذبه های طبیعی، وجود هشت مرکز آموزش غواصی، این جزیره را به یکی از مهمترین مراکز غواصی کشور تبدیل کرده است.
جعفری، یکی از شیرازیهای مقیم جزیره هم می گوید: پس از آنکه چندبار به کیش سفر کردم، متوجه شدم با فروش خودرو شخصی ام و گرفتن تسهیلات بانکی می توانم قایق تفریحی خریداری و درآمد بیشتری نسبت به شیراز کسب کنم.
وی می افزاید: اکنون با 2 نفردیگر شریک هستم و روزانه بطور متوسط بیش از 500 هزارتومان درآمد داریم که البته این رقم در نیمه دوم سال، جشنواره تابستانی و تعطیلات نوروز چند برابر می شود.
مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اواخر اسفند پارسال در شورای ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی این جزیره گفت: برای رقابت با مقاصد گردشگری کشورهایی مانند مالزی، ترکیه و امارات متحده عربی که سالانه گردشگران زیادی به سمت آنها کشیده می شوند باید ضمن افزایش کیفیت و تنوع خدمات رفاهی تورهای داخلی، هزینه های گردشگری را تا حد امکان کاهش داد.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی، امام جمعه کیش، فروردین امسال در جلسه پایانی دوازدهمین نشست مشترک معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور گفت: بخش های مختلف فرهنگی باید به جای تعامل و مدارا با یکدیگر ، به دنبال هم افزایی و همکاری صادقانه در زمینه توسعه فرهنگی در مناطق آزاد کشور باشند.
حجت الاسلام محمد علی زم، فروردین امسال در مصاحبه با خبرنگاران جزیره کیش گفت: این منشور 130 ماده دارد که براساس 330 محور از فرمایشها و مطالبات مقام معظم رهبری تهیه شده است.
وی افزود: این نظام نامه در دستور کار شورایعالی مناطق آزاد قرار گرفته است و بزودی تصویب و قانونی می شود.

هرچند تفریحات دریایی جزیره کیش با کاستی هایی در تعداد مراکز و تنوع فعالیت ها روبروست اما معاون ورزش و آموزش کیش می گوید: گردشگران نوروزی امسال بیشترین استفاده را از تفریحات دریایی کردند.

جلالی با اشاره به اینکه گردشگران در سفرهای نوروزی از 86 هزار مکان تفریحی، دریایی و ساحلی این جزیره دیدن کردند، می افزاید: بیشترین مراجعه با 45هزار مورد به مراکز تفریحات و ورزشهای دریایی و کمترین با 198 مورد به زمین های تنیس اختصاص داشت.
براساس آمار سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار گردشگر داخلی و خارجی به این جزیره سفر می کنندکه هر گردشگر حداقل یکبار از یکی از تفریحات دریایی در سفر سه تا پنج روزه خود استفاده می کند.

در میان دیدگاه های متفاوتی که در گذشته برای رونق صنعت گردشگری جزیره کیش مطرح می شد، مسئولان به این نتیجه رسیده اندکه توسعه گردشگری حلال بهترین راهکار پیش روی این جزیره به ویژه در توسعه تفریحات دریایی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اجرای این امر می گوید: با توسعه گردشگری حلال، می توانیم سهم کشورهای مسلمان را از بازار یک میلیاردی گردشگری کشورهای مسلمان افزایش دهیم و فرصتی برای ترویج فرهنگ غنی دینی فراهم کنیم.

مونسان با اشاره به توسعه تجارت و صنعت گردشگری که رویکرد و ماموریت محوری منطقه آزاد کیش اعلام شده است، از بخش خصوصی دعوت می کند، سرمایه خود را برای رونق صنعت گردشگری و تفریحات دریایی به عنوان پرجاذبه ترین عامل رونق این صنعت به این جزیره بیاورند. 



برچسب ها : منطقه آزاد کیش
امتیاز به خبر :