نقش مهم بندر امام (ره) در دوران دفاع مقدس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32306
ساعت 08:56 دوشنبه 7 ارديبهشت 1394
اردوی معارف جنگ، یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی، با حضور فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش فرينا؛ در جریان این اردوی دو روزه، دانشجویان دانشکده های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که طی سال های اخیر با همکاری این اداره کل در این منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره) برگزار می شود، با بهره گیری از سخنان و خاطرات اساتید و افسرانی که طی دوران دفاع مقدس مشارکت داشتند، با مفاهیم و شیوه های دفاع طی آن دوران آشنا می شوند.
امیر دریا دار حبیب الله سیاری با حضور در جمع دانشجویان، یاد شهیدان دریادلي که در محور پشتیبانی جبهه های نبرد با  همراهی و اسکورت کشتی های حامل مهمات و کالاهای اساسی کشور در آبراه خورموسی به مقصد بندر امام خمینی(ره) شهید شده اند را گراميداشت.
امير دريادار سياري، این مجتمع بزرگ بندری را بندری مهم و حیاتی در طول دوران دفاع مقدس توصیف کرد و افزود: این بندر امروزه همچنان نقش حیاتی خود را در بازرگانی و حمل و نقل کشور ایفا کرده و تلاش های مدیریت و کارکنان این مجتمع بزرگ بندری به لحاظ ایفای این نقش خطیر و ارتقاء روز افزون جایگاه آن قابل تقدیر و شایان توجه است.
فرمانده نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنین نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را نیروی مهم در حفظ امنیت آبراه های جهانی و دفاع از کشتی های تجاری حامل کالا برای کشور برشمرده و از مأموریت های جدید این نیرو در دوران پس از دفاع مقدس گفت.
در جریان اردوی معارف جنگ یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی، ناوگروهی از شناورهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مجتمع بندری مستقر شده و دانشجویان شرکت کننده با ویژگی های آبراه حیاتی منتهی به  این مجتمع بزرگ بندری و نقش مهمی که این بندر در پشتیبانی محورهای دفاعی کشور طی دوران دفاع مقدس داشته، آشنا می شوند.

 

 

شناسه خبری: 32306

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو