ايجاد شرايط اشتغال زايي پايدار در بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32311
ساعت 10:14 دوشنبه 7 ارديبهشت 1394
مدیران ارشد تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان همزمان با فرا رسيدن هفته کارگر از بندر شهید رجایی بازديد كردند.

به گزارش فرينا، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در اين بازديد گزارشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای این بندر را به هیات بازدیدکننده ارائه کرد.
حمیدرضا محمد حسینی، جلوگیری از تضییع حقوق شاغلان، حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد محیط امن و استاندارد در صنعت حمل و نقل دریایی را به‌عنوان شاخصه‌های مهم مدنظر سازمان بنادر و دریانوردی در مباحث نیروی انسانی دانست.
محمد حسینی از فراهم شدن شرایط اشتغال‌زایی پایدار بیش از 11 هزار نفر در منطقه ویژه بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: در این منطقه ویژه اقتصادی که ازجمله بزرگ‌ترین کارگاه‌های اشتغال‌زایی و فعالیت‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود، در مجموع تعداد 200 شرکت پیمانکار طرف قرارداد مستقیم و بیش از 400 شرکت پیمانکار غیرمستقیم فعالیت دارند.
او ضمن تشریح دستاوردهای اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بحث توسعه نیروی انسانی، از ارتقای واحد کار و اشتغال به اداره در چارت سازمانی به‌عنوان یکی از این دستاوردها اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته در مجموع حدود 600 فقره پرونده در زمینه مسائل کارگری و کارفرمایی برای احقاق حقوق طرفین تشکیل شد که با مدیریت چالش‌های قضایی توسط همکاران واحد کار و اشتغال این اداره کل، تنها 11 فقره از این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارجاع شد که دستاورد بزرگی در زمینه احقاق حقوق کارگران محسوب می‌شود.
محمدحسینی به تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور راه‌اندازی تعاونی مسکن کارکنان بنادر هرمزگان اشاره كرد و گفت: به‌دلیل آنکه بخش قابل‌توجهی از شاغلان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان فاقد منزل مسکونی هستند، پیگیر هستیم تا با ایجاد یک تعاونی این مشکل را برطرف کنیم.

 

 

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو