لزوم نگاه فرامنطقه اي در تخصيص اعتبارات بندر اميرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32385
ساعت 10:42 يکشنبه 13 ارديبهشت 1394
استاندار مازندران در مراسم بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی بندر امیرآباد گفت: بندر و منطقه ویژه امیرآباد باید به عنوان یک بندر فرامنطقه‌ای در تعیین اعتبارات دیده شود.

به گزارش فرينا، ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه بندر امیرآباد به نگاه ملی مسئولان در تخصیص اعتبارات نیاز دارد، افزود: نیاز استان و منطقه به بندر امیرآباد نیازی اساسی و همه‌جانبه است. اگر قرار است به توسعه استان مازندران و حتی استان‌های همسایه بیندیشیم و اهمیت دهیم باید بندر را یکی از زیرساخت‌های اساسی توسعه در نظر بگیریم.
فلاح افزود: برای توسعه بندر و پروژه‌های عمرانی این منطقه ویژه نباید در قید و بند مسائل و مشکلات جزیی بمانیم. برای حل هر گونه مشکلی در مسیر اجرای پروژه‌ها آماده همکاری هستیم.
نماینده عالی دولت در مازندران گفت: بندر امیرآباد یک بندر تجاری است که باید در امر صادرات و واردات فعالیت بیشتری داشته باشد. امکانات زیادی در این بندر وجود دارد که می‌تواند به توسعه صادرات استان کمک زیادی کند. با این امکانات و شرایط استان، صادرات محصولات کشاورزی باید به یکی از اولویت‌های بندر تبدیل شود .
استاندار مازندران با اشاره به موقعیت ویژه گردشگری مازندران افزود: مازندران با داشتن 3 بندر در گردشگری دریایی سهمی ندارد. برای نمونه بندر فریدونکنار یکی از فرصت‌های مناسب گردشگری است که مورد استفاده قرار نگرفته است. در این زمینه انتظار داریم با حضور بخش خصوصی زیرساخت‌های گردشگری نیز در این بنادر ایجاد شود. بندر امیرآباد هم برای این بخش به دلیل وجود منابع طبیعی و جاذبه‌های تاریخی متعدد در اطراف منطقه، فرصتی بسیار مطلوب محسوب می‌شود.
فلاح گفت: انتظار داریم مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در تخصیص اعتبارات برای بندر امیرآباد با توجه به شرایط ویژه آن همان‌طور که وعده دادند هیچ محدودیتی در نظر نگیرند.



آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو