صادرات محصولات پارس جنوبي به 29 كشور جهان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32397
ساعت 09:52 دوشنبه 14 ارديبهشت 1394
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس گفت: پارس جنوبی دارای محصولات و تولیدات متنوعی در حوزه‌های گازی و پتروشیمی است که این محصولات به29 کشور جهان صادر می‌شود.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی با بیان اینکه پارس جنوبی در خلیج فارس به عنوان بزرگترین مخزن گازی جهان است افزود: میدان گازی پارس جنوبی بزرگترین منبع گازی جهان دراستان بوشهر بر روی خط مرزی مشترک ایران و قطر در خلیج فارس قرار دارد.
يوسفي مساحت این میدان گازی که یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی کشور به شمار می‌رود را 9700 کیلومتر مربع دانست و گفت: سهم متعلق به ایران 3700 کیلومتر مربع وسعت دارد.
او افزود: ذخیره گازی این بخش از میدان 14 تریلیون متر مکعب گاز به همراه 18 میلیارد بشکه میعانات گازی است که حدود 7.5 درصد، از کل گاز دنیا و نزدیک به نیمی از ذخایر گاز کشور را شامل می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس یوسفی به صادرات حدود دو میلیون تن محصولات پارس جنوبی اشاره كرد و گفت: بیش از 1.9 میلیون تن محصولاتی همچون هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول از پارس جنوبی صادر شد.
يوسفي ارزش صادرات یاد شده را 1.2 میلیارد دلار دانست و گفت: محصولات صادر شده در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال از حیث وزن ٣٥ درصد افزایش نشان می دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس میعانات گازی را یکی از محصولات صادر شده دانست و افزود: از مجموع کالاهای صادراتی یادشده ٨٦٠ هزار و ١٨٣ تن میعانات گازی به ارزش ٤٩٥ میلیون و ٨٥٢ هزار و ٤٩١ دلار نیز به خارج از کشور صادر شد که از نظر وزن دو درصد نسبت به مدت مشابه رشد دارد.
یوسفی همچنین از صادرات محصولات غیر نفتی خبرداد و گفت: یک میلیون و ٣٩ هزار و ٦١٠ تن از کالاهای صادراتی یادشده نیز غیرنفتی و به ارزش ٧٣٠ میلیون و ٦١٠ هزار و ١٣٠ دلار است.

او افزود: این میزان صادرات کالای غیرنفتی نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ٨٦ درصد و از حیث ارزش ٥٠ درصد رشد نشان می دهد.

 

 

شناسه خبری: 32397

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو