تحویل سکوی لایه نفتی پارس جنوبی به کارفرما در خردادماه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32445
ساعت 14:38 جمعه 18 ارديبهشت 1394
مدیر پروژه لایه نفتی پارس جنوبی در شرکت صف از تحویل سکوی لایه نفتی این میدان به کارفرما در پایان خرداد ماه خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از شانا، امیر دادبخش در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، با اعلام اینکه شرکت صف پیمانکار فاز نخست سکو و جکت این میدان به صورت ای پی سی است، افزود: سکوی این پروژه سه هفته گذشته بارگیری شد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، پیش بینی می کنیم تا آخر خرداد ماه به صورت نصب و راه اندازی شده به کارفرما تحویل شود.
وی با یادآوری این که جکت این پروژه سال ٨٨ در دریا نصب شد، در باره علت تاخیر در تحویل سکو به کارفرما گفت: قرار گرفتن کشور در شرایط تحریم، اجرای بسیاری از پروژه ها را تحت تاثیر قرار داد که از جمله آن می توان به پروژه های صنعت نفت اشاره کرد.
دادبخش ادامه داد: از سوی دیگر طی سالهای اخیر براساس برنامه ریزی وزارت نفت، «پروژه های مشترک گازی» در اولویت اجرا و تخصیص اعتبار قرار داشت، بر این اساس سال گذشته با بهربرداری از چند فاز پارس جنوبی، تولید از لایه نفتی این میدان گازی در اولویت قرار گرفت و کارفرما با برطرف کردن موانع مالی، پروژه را بار دیگر فعال کرد.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های انجام شده سکو در فاز نخست این میدان به صورت نصب و راه اندازی شده، پایان ماه آینده به کارفرما تحویل می شود.
دادبخش در مورد تحویل سکوی فاز ١٥ پارس جنوبی نیز به کارفرما یادآور شد: شرکت صف پیمانکار ساخت جکت و سکوی این فاز بود که به صورت ای پی سی اجرا شد.
مدیر بازرگانی شرکت صف، با یادآوری اینکه سکوی این فاز خرداد ماه گذشته نصب شد، افزود: این شرکت طی ٥ ماه موفق به راه اندازی این سکو شد که این زمان یک رکورد محسوب می شود، چراکه رکورد شرکتهای خارجی در این زمینه ٦ ماه بود.
وی تصریح کرد: این سکو از بهمن ماه در سرویس قرار داد و هم اکنون گاز ترش از این فاز در حال استخراج  است.
دادبخش به دیگر پروژه های مشترک این شرکت با صنعت نفت اشاره کرد و گفت: شرکت صف در پروژه جی تی ال قشم، برای نخستین بار سرمایه گذاری کرده است.
مدیر بازرگانی شرکت صف در توضیح گفت: هم اکنون این پروژه در مرحله مهندسی قرار دارد.

دادبخش با بیان اینکه این شرکت در چندین مناقصه در بخشهای پارس جنوبی و مناطق نفتخیز جنوب شرکت کرده است، اظهارامیدواری کرد: با توجه به توانمندی این شرکت در صنعت نفت، پروژه های جدیدی به آن واگذار شود. 



شناسه خبری: 32445

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو