تئاتر در سبد اقتصادی خانواده ها قرار گیرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32461
ساعت 09:03 شنبه 19 ارديبهشت 1394
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تئاتر به عنوان یک هنر فاخر و محصولی فرهنگی باید در سبد اقتصادی خانواده ها قرار گیرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سید مهدی موسوی اجاق پنجشنبه شب در آیین اردیبهشت تئاتر ایران در قشم افزود: تحقق این مهم موجب می شود پیام هنر تئاتر که همانا تفکر عمیق است به تمام خانواده ها، به ویژه نسل جوان منتقل شود.

وی با بیان اینکه اکنون تماشای تلویزیون به یک نیاز در جامعه تبدیل شده است، تاکید کرد: باید تماشای تئاتر نیز همچون تلویزیون به یک نیاز تبدیل شود و خانواده ها به این هنر احساس نیاز کنند.
موسوی اجاق ادامه داد: از آنجا که تئاتر یک هنر تفکر برانگیز است و نیاز به مخاطبان متفکر دارد، تقویت جایگاه تئاتر می تواند به توسعه نقد و هدایت جامعه به سمت تفکر و برداشت عمیق از حوادث پیرامون منجر شود.
وی افزود: مسوولان کشور باید توجه بیشتری به تئاتر داشته باشند و در این چارچوب مسوولان منطقه آزاد قشم از هنر تئاتر حمایت می کنند.
موسوی اجاق اظهار امیدواری کرد با اجرای این سیاست، هنر تئاتر در جزیره قشم توسعه یافته و شاهد اجراهای بیشتری در این زمینه باشیم.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در جهان اسلام نیز تعزیه خوانی که روایتگر واقعه بزرگ کربلاست، از هنر تئاتر نشات گرفته است.
موسوی اجاق نقالی و پرده خوانی را نیز زیرشاخه های تئاتر برشمرد و افزود: به طور قطع توسعه هنر تئاتر به منزله تقویت زیرشاخه های آن بوده و می تواند تاثیر مهمی در گسترش باورهای اسلامی داشته باشد.

بانک اطلاعات هنرمندان قشم ایجاد می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آیین گفت: به زودی بانک جامع هنرمندان قشم ایجاد می شود.
علیرضا کمساری با بیان اینکه در این طرح شناسنامه مدون برای هنرمندان تئاتر منطقه تنظیم می شود، افزود: اجرای این طرح موجب ساماندهی هنرمندان و افزایش حمایت از این قشر خواهد شد.
وی از برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه به مناسب جشنواره اردیبهشت تئاتر ایران در جزیره قشم خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف ارتقاء سطح کیفی هنرجویان و هنرمندان این عرصه برگزار شده است.
رییس انجمن هنرهای نمایشی ایران در قشم نیز از برگزاری جشنواره سراسری تئاتر ساحلی در اواخر سال جاری خبر داد.
حسن پاروکش افزود: برگزاری جشنواره داخلی نمایشنامه خوانی برای نخستین بار در جزیره قشم از دیگر برنامه هایی است که تا پایان امسال برگزار می شود.
وی با بیان اینکه هنر تئاتر مورد بی مهری قرار گرفته است ، خواستار همراهی و حمایت بیشتر مسوولان از این هنر شد.

آیین بزرگداشت روز جهانی تئاتر و اردیبهشت تئاتر ایران در جزیره قشم با برگزاری دو نمایش و تقدیر از هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر به کار خود پایان داد. 



شناسه خبری: 32461

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟