سرمایه گذاری 108 میلیون دلاری خارجی در اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32467
ساعت 09:56 شنبه 19 ارديبهشت 1394
سازمان منطقه آزاد اروند در جهت ارتقای سطح رفاه و نیز بهداشت و درمان مردم منطقه به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر کارهای مهمی صورت داده تا ضمن خدمت به مردم سطح سلامت و شادابی مردم منطقه را نیز به بالاترین حد ممکن برساند.

مناطق آزاد کشور به عنوان بازوهای تجاری و بازرگانی کشور محسوب می شوند و دولت یازدهم نیز ضمن توجه ویژه به مناطق آزاد کشور تلاش می کند تا این مناطق به قطب های سرمایه گذاری منطقه تبدیل شوند چراکه اهمیت این مناطق به حدی است که می توانند کمک شایانی به زیرساخت های اقتصادی و تجاری کشور کنند و با جذب سرمایه گذاران این راه را هموار سازند.
منطقه آزاد اروند یکی از مناطق آزاد فعال در عرصه های تجاری و سرمایه گذاری است و به عنوان دروازه مهم واردات و صادرات کشور محسوب می شود.
این منطقه با بستر مناسبی که از جنبه اقتصادی به وجود آورده فرصت خوبی به سرمایه گذاران داده است تا با اطمینان در عرصه های تجاری و سرمایه گذاری وارد شوند و در نتیجه به رشد کشور کمک کنند.
علاوه بر این سرمایه گذاران خارجی نیز با توجه به تسهیلات ویژه سازمان منطقه آزاد اروند که برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند.
همچنین سازمان منطقه آزاد اروند در جهت ارتقای سطح رفاه و نیز بهداشت و درمان مردم منطقه به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر کارهای مهمی صورت داده تا ضمن خدمت به مردم سطح سلامت و شادابی مردم منطقه را نیز به بالاترین حد ممکن برساند.

گسترش روابط صنعتی با قطبهای مهم اقتصادی و صنعتی شرق کشور
اسماعیل زمانی از شهرک صنعتی توس مشهد و گروه صنایع مقصود بازدید کرد.
در راستای گسترش روابط صنعتی و اقتصادی فی مابین این منطقه و دیگر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و صنعتی در داخل کشور به ویژه شهرک های فعال و شاخص صنعتی داخلی، اسماعیل زمانی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان، بازدیدی از شهرک صنعتی توس مشهد به عمل آورد.
مطالعه و بررسی ساختارهای موفق شهرک های صنعتی فعال در شرق کشور، جذب سرمایه گذار داخلی در بخش های تولیدی در حوزه های مختلف به منظور سرمایه گذاری در شهرک های منطقه آزاد اروند از جمله اهداف بازدید اسماعیل زمانی از شهرک صنعتی توس مشهد بود.
وی حضور و تشویق سرمایه گذاران داخلی و فعالان اقتصادی که دستاوردهای موفقی در داخل داشته در این منطقه را به منظور به جریان انداختن ورود سرمایه و حرکت اقتصادی مولد و پویا از مهمترین سیاست های این سازمان در بخش جذب منابع و سرمایه گذاری دانست و تلاش برای معرفی این منطقه و توانایی ها و ظرفیت های آن را برای تحقق این امر در داخل کشور از ضروری ترین اهداف و برنامه های خود در این زمینه عنوان نمود.

سرمایه گذاری 108 میلیون دلاری خارجی در منطقه آزاد اروند
سرمایه گذاران خارجی 108میلیون دلار در منطقه آزاد اروند پارسال سرمایه گذاری کردند.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد گفت : میزان سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند طی سال گذشته در مقایسه با سال قبل آن 14 برابر افزایش داشته است .
زمانی افزود: برای توسعه اقتصادی در منطقه آزاد اروند تسهیلات ویژه ای به سرمایه گذاران اعطا می شود.
وی گفت: وجود ظرفیت های فراوان در محدوده منطقه آزاد اروند در بخش های صادرات کالا، نفت، پتروشیمی، دو بندر فعال آبادان و خرمشهر و دسترسی به آب های شیرین و خلیج فارس، همسایگی با عراق و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس باعث شده همواره مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد.
منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در سال 1384با مصوبه هیات دولت شکل گرفت.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت می باشد که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
محدوده منطقه آزاد اروند بر اساس مصوبه هیات دولت تعیین و با افزایش محدوده منطقه آزاد اروند این منطقه به بزرگترین منطقه آزاد کشور تبدیل شده است.

پارک ۵۰ هکتاری آبادان ساخته می شود
با توجه به نزدیکی منطقه «قفاز» آبادان به ساحل پارک ۵۰ هکتاری این شهرستان در این منطقه ساخته می شود.
حمید حنظل عیدانی اظهار کرد: براساس توافقی که با سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم قرار شد که بافت جدید شهر در منطقه تانک فرم آبادان شکل بگیرد و در واقع بافت جدید شهری در آن منطقه ایجاد شود.
رئیس شورای شهر آبادان افزود: به منظور استفاده بهتر از ظرفیت های آبی شهرستان آبادان و استفاده از ساحل رودخانه های بهمنشیر و اروند پیشنهاد می دهیم که هر کدام یک مدیر برای مدیریت ساحل داشته باشند.
وی با بیان اینکه در آبادان یک پارک بزرگ وجود ندارد، گفت: زمین 50 هکتاری در مسیر جاده قفاز در نظر گرفته ایم که با توجه به نزدیکی به رودخانه و همچنین با لایروبی رودخانه در آن قسمت می توان یک پارک بزرگ و مناسب ایجاد کرد.
محمود رضا شیرازی شهردار آبادان نیز در این جلسه گفت: از پیشنهاد ایجاد بافت شهری در منطقه تانک فرم آبادان استقبال می کنیم و آن را طرحی مناسب می دانیم.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری آبادان در سال 93، افزود: درآمدهای وصولی شهرداری آبادان در سال 93 مبلغ 117 ملیارد و 797 میلیون تومان بوده است.
شهردار آبادان گفت: در سال 93 میزان دریافتی عوارض ارزش افزوده شهرداری ابادان 39 میلیارد و 471 میلیون تومان بوده که 33 درصد از درآمد شهرداری را شامل می شده که این نسبت برای دریافت آلایندگی 27 درصد بوده است.
شیرازی میزان سایر درآمد های شهرداری آبادان در سال گذشته را 46 میلیارد و 843 میلیون تومان خواند و افزود: در سال 93 مبلغ 45 میلیارد و 731 میلیون تومان دستمزد پرداخت کرده ایم.
وی با بیان اینکه شهرداری ابادان در سال گذشته توانست تمام بودجه مصوب خود را جذب کند، اظهار داشت: جذب بودجه در سال 1393 به میزان 17 درصد هم از بودجه مصوب بیشتر شد که در قالب متمم بودجه ارائه می شود.

توافق 250 میلیارد تومانی منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در جلسات اخیر منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان با کمک 250 میلیارد تومان این سازمان به دانشکده موافقت شد.
علیرضا آموزنده با اشاره به برگزاری آخرین جلسه مشترک سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده متبوع خود اظهار کرد: در این جلسه زمانی؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مدیران و معاونان دانشکده علوم پزشکی آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند حضور داشتند.
وی افزود: در این جلسه آخرین توافق های صورت گرفته در زمینه کمک سازمان منطقه آزاد اروند به دانشکده علوم پزشکی آبادان و جزییات این توافق ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه افزود: در جلسات اخیر میان این دو مجموعه و به ویژه بعد از حضور و البته تاکید وزیر بهداشت در منطقه، برای هزینه کردن مبلغی نزدیک به 250 میلیارد تومان به منظور ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی جنوب غرب خوزستان توافق صورت گرفت.

آموزنده افزود: این 250 میلیارد تومان به منظور هزینه کردن در پروژه های مختلف بهداشتی و درمانی در سال 94 و 95 تخصیص داده شد.
وی از مصوبات و توافق های صورت گرفته در آخرین جلسه برگزار شده میان مسئولان منطقه آزاد اروند و رئیس و معاونان دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و گفت: در این جلسه پیشرفت فعالیت های مرتبط با موافقت نامه های فی ما بین مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و دستور پیش پرداخت موافقت نامه های یادشده توسط مدیرعامل منطقه آزاد اروند صادر شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در همین جلسه مقرر شد کارگروهی به منظور نهایی کردن سفارش خرید آمبولانس های جدید تشکیل شده تا این کارگروه در اسرع وقت نسبت به تشریفات مناقصه آن ها اقدام لازم را صورت بدهند.
آموزنده همچنین هزینه خرید 30 دستگاه آمبولانس جدید از سوی منطقه آزاد اروند را حدود 14 میلیارد تومان تخمین زد.



شناسه خبری: 32467

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟