توسعه شبکه هاي ریلی در بنادر بزرگ کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32471
ساعت 11:55 شنبه 19 ارديبهشت 1394
ششمین نشست مشترک مسئولان بندری و ریلی کشور با حضور جمعی از معاونین و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به میزبانی منطقه ویژه بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش فرينا، در ابتدای این نشست، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح ابعاد مختلف ایده توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر بازرگانی کشور و پسکرانه آن، از تأکیدات و دستورات مقامات عالی رتبه کشور به ویژه مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و وزیر راه در این رابطه سخن به میان آورد و گفت: این موضوع از یک طرف دستور سازمانی است و از طرف دیگر یک ایده کارشناسی محسوب می شود.
جلیل اسلامی افزود: طی 18 ماه گذشته و پس از برگزاری پنج نشست مشترک بین مسئولان ارشد سازمان بنادر و شرکت راه آهن و همچنین برگزاری نشست های دیگر در قالب کمیته های تخصصی و اجرایی، خوشبختانه سهم ریلی در بنادر شهید رجایی، امام خمینی(ره) و امیرآباد روند مثبت و سیر صعودی را در پیش گرفته است.
اسلامی گفت: در این نشست ها باید تعریف واحد و همه فهمی از مفاهیم حوزه کاری مشترک دو مجموعه صورت گیرد تا مشکلات اختلافی به ویژه در بحث آمار مرتفع شود.
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: حمل ریلی کالا از اسکله ها با حمل از بندر تفاوت دارد و اگر چنین تفکیکی صورت نگیرد، دچار اشتباه استراتژیک شده ایم.


*اطلاع رسانی در زمینه خدمات حمل ریلی در بنادر به صاحبان کالاها
در ادامه اين نشست معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی بر ضرورت پررنگ شدن اطلاع رسانی ها در راستای افزایش دانش صاحبان کالا از ظرفیت های حمل ریلی کالاها تأکید کرد.
حسین عاشوری از ضرورت برگزاری نشست مشترک مدیران و فعالان حمل و نقل ریلی با شرکت های کشتیرانی سخن به میان آورد و گفت: در این نشست ها بسیاری از ذهنیت های غیرواقعی دو طرف از همدیگر اصلاح خواهد شد.

*رویکرد سال 94 ، پرداختن به مباحث کاربردی باشد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه بندر شهید رجایی نیز در این نشست، ضمن یادآوری اقدامات صورت گرفته به منظور تدوین مباحث مربوط به توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر طی یکسال و نیم گذشته، تأکید کرد: باید رویکرد سال 94 نشست مشترک مدیران بندری و ریلی، پرداختن به مباحث کاربردی باشد.
ابراهیم ایدنی در ادامه به تشریح گزارشی در خصوص آخرین وضعیت شبکه ریلی بندر شهید رجایی، بیان آمار و ارقام عملیاتی، اقدامات صورت گرفته به منظور توسعه سهم ریلی در حمل و نقل ترکیبی، چالش ها و مشکلات موجود و همچنین پیشنهادات و راه حل های رفع این موانع در بزرگترین بندر تجاری کشور پرداخت.
لازم به ذکر است، در بخش دیگری از این نشست، مدیران و شرکت کنندگان در این گردهمایی یکروزه مسایل و راهکارهای مربوط به افزایش سهم ریلی در بنادر کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.





آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو