آغاز تولید گاز از سکوهای دریای فاز 17 و 18 تا تیرماه امسال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32488
ساعت 09:37 دوشنبه 21 ارديبهشت 1394
مقام ارشد شرکت مدیریت طرح های صنعتی گفت: اوایل تابستان امسال، سکوهای 17Aو 18A ارسال روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز به پالایشگاه خشکی را آغاز خواهند کرد.

به گزارش فرينا، ناصر خلج بابایی افزود: هم اکنون پالایشگاه خشکی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی از طریق گاز دریافتی از فازهای 6، 7 و 8 راه اندازی شده و در حال تولید هستند.
خلج بابايي با بیان اینکه گاز شیرین توسط این پالایشگاه به شبکه سراسری تزریق می شود، گفت: البته هم اکنون تحویل گاز به این پالایشگاه محدود شده است.
معاون مهندسی و ساختمان شرکت مدیریت طرح های صنعتی با اشاره به آمادگی بخش اصلی تاسیسات یوتیلیتی فازهای 17 و 18 گفت: دو سکوی دریایی، آمادگی ارسال روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز به پالایشگاه را دارا هستند.
او گفت: پیش از این، خط لوله ای برای انتقال گاز ترش سکوهای آماده شده فازهای 17 و 18 به پالایشگاه فازهای 15 و 16 احداث شده بود، اما به علت بهره برداری از سکوهای دریایی فازهای 15 و 16 انتقال گاز به آنها منتفی شد. شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران به‌عنوان یکی از شرکت‌های مهم زیر‌مجموعه ایدرو(سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) با بیش از 40 سال سابقه به ‌عنوان یکی از پیمانکاران عمومی و مجری طرح‌های EPS در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی محسوب می‌شود.
توسعه‌ فازهای‌ ١٧ و ١٨ میدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ به‌ منظور تولید روزانه‌ ٥٠ میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی‌، ٨٠ هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌، ٤٠٠ تن‌ گوگرد، تولید سالانه‌ یک میلیون‌ تن‌ اتان‌ و 1.05 میلیون‌ تن‌ گاز مایع‌ انجام می‌شود.




شناسه خبری: 32488

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو