فعالیت روابط عمومی شورایعالی مناطق آزاد مطلوب است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32547
ساعت 15:40 يکشنبه 27 ارديبهشت 1394
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: عملکرد روابط عمومی این دبیرخانه و سازمان های مناطق آزاد کشور در یک سال گذشته مطلوب بوده است.

اکبر ترکان در گفتگو با خبرنگار فرینا افزود: در این مدت زمان گذشته، تمرکز اصلی فعالیت های روابط عمومی دبیرخانه شورا بر پایه اطلاع رسانی استوار بوده که به شکل مطلوب و شایسته ای هم انجام شده و از این پس انتظار می رود نسبت به دریافت اطلاعات و بازخورد اقدامات انجام شده در مناطق در تمامی عرصه ها اقدام شود که این مهم به ارتقاء سطح خدمت رسانی مسئولین به مردم کمک می کند.
ترکان ادامه داد: به حق بايد بگويم كه كوشش هاي مختلفي براي خبر رساني، اطلاع رساني و بازتاب گرفتن از محيط در همه زمینه ها و تمام سطوح انجام شده که شایان تقدیر است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: البته که نیاز به تمرکز بر بخش دوم و دریافت بازخوردها و انتقال آن به بدنه مدیریتی بیشتر است چرا كه اگر روابط عمومي را يك لايه اي بدانيم كه سازمان را با محيط مرتبط مي كند، اين دو وظيفه دارد، يكي اطلاع رساني از داخل سيستم به محيط و ديگري بازخورد گرفتن از محيط براي تصميم گيرندگان داخل سيستم.
وی گفت: در بخش اول روابط عمومی دبیرخانه شورا توانست اطلاع رساني دقیق، به موقع و مناسبی از داخل سيستم به محيط داشته باشد. اما در بخش دوم که بايد بتوانيم بازتاب اقدامات و تصميمات مان را از محيط بیرون به مديران منتقل كنيم به نظر من هنوز كافي نيست و نیاز به تلاش بیشتری دارد.
ترکان با بیان اینکه هر چه سيستم پيشرفته تر باشد، بازخوردها بيشتر است ادامه داد: بازخورد سيستم مديريتي را بايد از محيط بيرون گرفت و به مديران منتقل كرد. مثلا تصميمي گرفته شده كه براي اشتغال زنان سرپرست خانوار خوب است، حالا بايد بازخورد موفق يا ناموفق بودن آن مشخص شود يا مثلا انتظار داريم طرح هاي سرمايه گذاري و عمراني در مناطق آزاد موجب اشتغال بيشتر شود یا  انتظار داريم گردشگري موجب پيشرفت در این مناطق شود؛ باید ببینیم بازخوردهای بیرونی طرح ها، تصمیمات و اتفاقات  چیست و آن را به داخل مجموعه منتقل کنیم. 
ترکان تصریح کرد: البته که این مهم وظیفه روابط عمومی های سازمان های مناطق است و ماحصل این دریافت ها باید توسط روابط عمومی شورای عالی جمع آوری، تدوین و ارائه شود.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: اين يعني اینکه يك سازمان يك هسته مركزي دارد و اگر اطراف آن را محيط در نظر بگيريم، سازمان با محيط، داد و ستد دارد. داده ها به محيط "اطلاع رساني" است و گرفته ها از محيط "بازخورد" است. روابط عمومي هم به عنوان پوسته اي است كه سازمان را به محيط وصل مي كند. در حقیقت اهمیت عملکرد روابط عمومی در سازمان، همان عملکرد رگ های عصبی در بدن انسان است.
ترکان افزود: فرض كنيد پوسته اي که سازمان را به محيط وصل مي كند امكان تبادل نداشته باشد، مثل اين است كه اعصاب دست فردي فلج است و هنگامي كه دچار سوختگي مي شود متوجه نمي شود، درحالي كه اگر اعصاب كار خودش را به درستي انجام دهد، با احساس سوزش، فرد دستش را كنار مي كشد.
مقام ارشد مناطق آزاد کشور در روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به فرینا گفت: بايد براي تنظيم يك سيستم سالم و سلامت به غير از اينكه به محيط اطلاعات می دهیم از محيط هم اطلاعات بگیریم.  كاملترين سیستم تبادل اطلاعات را بدن انسان دارد، بدن آدميزاد به محيط تبادل رطوبت، گرما و اطلاعات دارد و از محيط هم اطلاعات را دريافت مي كند و نسبت به آنها واكنش نشان مي دهد.
ترکان اظهار داشت: سازمان ها موجوداتي زنده هستند و بايد بتوانند در ارتباط با محيط اطراف شان رابطه دوجانبه داشته باشند. این حیات و پویایی فعالیت شان در گرو تبادلات دو طرفه است. باید به این موضوع توجه داشت که افكار عمومي نسبت به ما چگونه فكر مي كند و چگونه ما را ارزيابي مي كنند. شايد فكر كنيم ما جايگاه خوبي در افكار عمومي داريم، ولي آيا بررسی کرده ایم که واقعا این موضوع درست است؟ پس نياز به سنجش افكار عمومي داريم.




شناسه خبری: 32547

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟