هزینه 200 میلیارد تومانی پارس جنوبی در امور عام‌المنفعه و زيست محيطي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32565
ساعت 08:56 دوشنبه 28 ارديبهشت 1394
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس از هزینه 200 میلیارد تومانی پارس جنوبی در امور عام‌المنفعه و مسایل زیست محیطی خبر داد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی با بیان اینکه از پارسال بازنگری در ماموریت‌های مجموعه سازمان منطقه ویژه در دستور کار قرار گرفت، گفت: بسیاری از شرایط در این محدوده اقتصادی و انرژی متناسب با شرایط اقتصاد داخلی و جهانی و نیز سیاست‌های صنعت نفت اداره و برنامه‌ریزی می‌شود و ما سعی می‌کنیم تا بازنگری در طرح جامع منطقه ویژه انرژی پارس متناسب با همین موارد رخ دهد.
يوسفي به سال‌های ابتدایی شکل‌گیری منطقه بر اساس شکل‌گیری و توسعه پتروشیمی‌ها و صنایع نفتی اشاره کرد و افزود: در همه این سال‌ها مجموعه نفت هزینه‌های فعال بودن این مجموعه‌ها را پرداخت کرده و در واقع جیب به جیب شده است، اما هم‌اکنون بخش قابل توجهی از مجتمع‌های صنعتی از جمله پتروشیمی‌ها خصوصی هستند و ارائه خدمات به آنها را همراه با پرداخت هزینه کرده‌ایم.
یوسفی با اشاره به اينكه از آذر ماه سال 93 تا پایان این سال بیش از 50 میلیارد تومان از همین محل درآمد برای منطقه ویژه کسب شده که به طور عمده از محل پتروشیمی‌ها بوده است، گفت: طبق پیش‌بینی این رقم برای کل سال 94 بیش از 200 میلیارد تومان خواهد بود که که به طور عمده این درآمد را صرف امور عام‌المنفعه و پروژه‌های زیست محیطی در منطقه ویژه پارس می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس افزود: این درآمدها محلی خوب برای استقلال مالی این مجموعه است.
او ادامه داد: اگرچه تبدیل سازمان منطقه ویژه به سازمانی درآمد – هزینه‌ای در برنامه قرار دارد، اما وابستگی به بودجه دریافتی شرکت ملی نفت نیز همچنان وجود دارد، زیرا  بخش قابل توجهی از این اعتبارها برای ارائه خدمات به شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت هزینه می‌شود.
یوسفی با تاکید بر این که وابستگی منطقه ویژه پارس به بودجه دولتی با تائید و تصویب شرکت ملی نفت ایران به تدریج کاهش خواهد یافت، گفت: مبالغی که هم‌اکنون از مجموعه‌های خصوصی دریافت می‌کنیم برای استقلال کامل منطقه ویژه پاسخگو نیست و نمی‌توانیم به هیچ وجه از خدماتی که به عنوان تعهد برای ما در نظر گرفته شده است، شانه خالی کنیم.




شناسه خبری: 32565

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو