مدیریت ورود و خروج کالاها در بندر امام خمینی مکانیزه شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32568
ساعت 12:50 دوشنبه 28 ارديبهشت 1394
سیستم مدیریت ورود و خروج کالا های غیر تجاری به منظور ساماندهی به امور مراجعین در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طراحی و نصب شد.

به گزارش فرینا، معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در تشریح این سامانه بیان داشت: این سامانه به صورت تخصصی جهت کنترل ورود و خروج کالا غیر تجاری و ابزارآلات طراحی شده و نیاز اداره گارد و انتظامات این اداره کل را برای دریافت گزارش ها و پیگیری های مربوط به کالاهای اداری ، پیمانکاری و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی تأمین  می کند.

علیرضا خجسته با اشاره به اقدام انجام شده جهت تأمین نیازهای نرم افزاری اداره گارد و انتظامات، تصریح کرد: ورودی های این سیستم شامل ورودی ها دائم ، موقت ، برگشتی – مصرفی ، برگشتی – غیر مصرفی و غیر قابل برگشت می باشد که بر اساس آن شماره پلاک خودرو ، نوع خودرو ، نوع کالای غیر تجاری و مبداء از طریق متصدی مربوطه ثبت شده و پس از چاپ  اطلاعات ، رسید مربوطه به راننده  ارائه می شود .
وی همچنین  در خصوص مزایای بهره برداری از این سامانه که کمک شایانی به ایجاد نظم و انضباط در ورود و خروج وسایل و تجهیزات شرکت های فعال و صیانت از اموال مشتریان دارد، افزود: با الصاق یک بر چسب کد غیر قابل خدشه بر روی اقلام، هنگام خروج کالا ضمن فراخوانی اطلاعات از طریق دستگاه مرتبط با این نرم افزار، کلیه مشخصات راننده، وسیله حامل بار ورودی بر روی نمایشگر نمایش داده می شود و قبض خروج صادر می گردد و از صحت برچسب چسبانده شده بر روی اقلام، جهت خروج اطمینان حاصل می شود.
یادآوری می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)به عنوان بندر پیشرو در مکانیزه سازی فرآیند های خدماتی تاکنون گام های بسیاری به منظور تسریع و تسهیل خدمات به مراجعین و مشتریان برداشته است.



شناسه خبری: 32568

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو