رفع موانع فعالان اقتصادی، رونق اقتصادی را بدنبال دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32572
ساعت 09:35 سه شنبه 29 ارديبهشت 1394
مدیرعامل منطقه وی‍ژه بوشهر در نشست هم اندیشی فعالان تجاری و مدیران گمرکی با محوریت موانع پیش روی فعالان حوزه صادرات و واردات استان بوشهر که در اتاق بازرگانی بوشهر برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش فرينا؛ عبدالله آورا در نشست هم اندیشی فعالان تجاری و مدیران گمرکی گفت: اتاق بازرگانی یک نهاد غیردولتی فعال در دو حوزه صادرات و واردات است و اتاق بوشهر با دسترسی به نهادهای تصمیم‌گیر می‌تواند نقش مناسبی را در تسهیل و روان سازی فعالیت‌های گمرکی انجام دهد.
آورا افزود: حل شدن مشکلات فعالان اقتصادی بوشهر، رونق اقتصادی این استان و به دنبال آن رونق اقتصادی کشور را در برخواهد داشت.
او گفت: با توجه به ساحلی بودن استان و تعداد بنادر زیاد این استان، رونق فعالیت‌های تجاری در حوزه‌های مرتبط با بنادر از اهمیت وی‍ژه‌ای برخوردار است.
مدیرعامل منطقه وی‍ژه بوشهر افزود: با رویه ترانزیت خارجی که گمرک ایران در پیش گرفته، هزینه‌های انتقال کانتینر از منطقه وی‍ژه اقتصادی یک بوشهر به منطقه دو هزینه‌ها را تا میزان زیادی افزایش داده که این برای فعالان اقتصادی توجیه اقتصادی لازم را ندارد از این رو باید در رویه انتخاب شده، بازبینی صورت بگیرد.
این مقام مسئول با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر افزود: این قانون برای تولید و صنعت بسیار با ارزش است چرا که می‌تواند چالش‌های این بخش را تا حد قابل توجهی از بین ببرد و همین امر که تولید‌کنندگان و صنعتگران از مدت‌ها قبل بدنبال تحقق آن بودند می تواند در ایجاد انگیزه، رقابت سالم و توسعه فعالیت‌های آنان راه گشا و مثمر ثمر باشد.
مدیرعامل منطقه وی‍ژه اقتصادی بوشهر ادامه داد: متأسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که از یک سو با افزایش قیمت ارز فشار مضاعفی بر تولید وارد شد و از سوی دیگر تولید بی پناه رها شد که همین امر با توجه به شواهد و مصادیق موجود ضربه مهلکی بر صنایع تولیدی خواهد زد.
عبدالله آورا در پايان گفت: اگر همه ما تکلیف خود را به درستی انجام دهیم و در اجرای قانون سلیقه‌ای برخورد نکنیم و همچنین تصمیمات اتخاذ شده به موقع اجرا شود، مطمئناٌ به نتایج قابل قبولی می رسیم و این امر باعث پیشرفت بخشهای مختلف اقتصادی در صنایع تولیدی خواهد شد.




شناسه خبری: 32572

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو