گردشگري حلال ، نشان ويژه توسعه جزاير چهارگانه منطقه آزاد كيش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32578
ساعت 08:59 چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی کیش با بیان اینکه جزایر هندورابی ، فارور و فارورگان به محدوده این منطقه افزوده شده است ، گفت : جزایر فارور و فارورگان میزبان طرح های خالص گردشگری خواهد شد.

به گزارش فرینا، علی اصغر مونسان در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : اولویت توسعه گردشگری در این مناطق تعریف گردشگری حلال است و البته گردشگری غیرحلال هرگز نداریم بلکه این موضوع به دلیل برند گردشگری کشورمان در منطقه و جهان مطرح می شود.

وی افزود : در این زمینه در ماه های اخیر ماهانه 7 تا 9 پرواز از نجف و کربلا داشته ایم و پرواز استانبول - کیش هم این هفته آغاز می شود.
مونسان گفت : البته جزیره کیش هم فقط تجاری و گردشگری نیست ، بلکه شش شهرک صنعتی هم اکنون فعال است و یک شهرک صنعتی هم به زودی ایجاد خواهد شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی کیش گفت : در جزایر فارور و فارورگان در اجرای طرح های گردشگری کاملاً تابع محیط زیست خواهیم بود و تلاش می کنیم هویت زیست محیطی پاک آنان حفظ شود.
مونسان افزود : این جزایر 4 گانه مزیت های ویژه ای برای توسعه گردشگری دارند و از همه ظرفیت ها برای توسعه صادرات و خدمات گردشگری استفاده خواهیم کرد.
بنابراین گزارش 215 هزارگردشگر در نوروز امسال به جزیره کیش سفر کردند در این مدت بیش از 122 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مسیر هوایی و 93 هزار نفر نیز از مسیر دریایی وارد جزیره کیش شدند.
مونسان اظهار داشت : جزیره کیش با 90 کیلومتر مربع مساحت سالانه یک میلیون و500 هزار گردشگر دارد و تلاش می کنیم در برنامه پنجساله و با تکمیل زیرساختهای بخش حمل ونقل، طرح های سیاحتی ،اقامتی وتفریحی، ورود گردشگران را به بیش از 4 میلیون و500 هزار نفر در سال افزایش دهیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد : فروش زمین برای کسب درآمد نداریم و واگذاری زمین فقط برای توسعه گردشگری ـ تاسیسات - طرح های عمرانی و زیربنایی و ایجاد درآمد پایدار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : ترمینال بزرگ فرودگاه بین المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه چهار و نیم میلیون مسافر - اسکله 35 هزار تنی بندرگاه کیش - انبار کانتینری بندر تجاری - فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی - حمل و نقل ریلی گردشگری - طرح های ورزشی و توسعه مرکز همایش های بین المللی کیش از طرح هایی است که سال جاری آغاز و برخی از آنها بهره برداری می شود.
وی گفت : با ساخت اسکله 35 هزار تنی در بندرگاه کیش ، امکان پذیرش کشتی های اقیانوس پیما در بندر کیش فراهم و خطوط مستقیم کشتیرانی از کیش به مقاصد خارجی و داخلی برقرار می شود.
همچنین نخستین هتل جزیره هندورابی هم اخیرا بهره برداری شده است. این هتل به وسعت هزار و560 متر مربع دریک طبقه ساخته شده ودارای 20اتاق ـ رستوران وفضای سبزی به وسعت یک هکتار است.سازه این هتل براساس معماری منطقه طراحی شده است و در بخش شرقی هندورابی قرار دارد.



شناسه خبری: 32578

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟