بازنگری دستورالعمل اجرایی نحوه بررسی سوانح دریا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32617
ساعت 18:12 پنج‌شنبه 31 ارديبهشت 1394
نخستین جلسه کارگروه بازنگری دستورالعمل اجرایی نحوه بررسی سوانح دریایی با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی و بنادر مختلف کشور روز سه شنبه 29 اردیبهشت ماه در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد.

به گزارش فرینا، سعید کیاکجوری معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر مازندران، هدف از بازنگری دستورالعمل اجرایی نحوه بررسی سوانح دریایی را تبیین رویکرد جدید سازمان در خصوص بازرس محور نمودن بررسی سوانح دریایی در برابر وضعیت فعلی که کمیته محور می باشد عنوان کرد.

کیاکجوری ابراز امیدواری کرد: با پرورش و تقویت بازرسان خبره و ماهر، سوانح دریایی به صورت کاملا تخصصی مورد بررسی قرار گیرد تا از نتایج این بررسی ها در پیشگیری از سوانح مشابه در آینده بهره برداری لازم صورت پذیرد.

وی افزود: در خصوص تغییر رویکرد سازمان در مبحث بررسی سوانح دریایی پیش از این جلسات متعددی در محل سازمان تشکیل و نظرات بخش های مرتبط در بنادر نیز گردآوری و چارچوب مشخصی برای آن تدوین شد و در مقطع کنونی نیز مقرر گردید تا دستورالعمل اجرایی مربوطه بر اساس رویکرد و چارچوب تعیین شده تغییر یابد و طی جلساتی که با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان و بنادر سراسر کشور برگزار می گردد تغییرات مذکور اعمال گردد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطرنشان کرد: سازمان به عنوان تنها مرجع دریایی کشور ضمن انجام تعهدات مربوط به الزامات سازمان بین المللی دریانوردی با وجود بازرسین متخصص، بهره برداری لازم از بررسی جامع سوانح دریایی در جهت ایجاد فضایی ایمن تر برای فعالیت های کشتیرانی داخلی و بین المللی ایجاد نماید.



شناسه خبری: 32617

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو