احداث کارخانه تولید آلومینیوم با ظرفیت 4700 تن در اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32646
ساعت 08:35 دوشنبه 4 خرداد 1394
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: پروژه ساخت کارخانه تولید آلومینیوم با ظرفیت 4 هزار و 700 تن در سال توسط ستاد اجرای فرمان امام در دستور کار قرار گرفته است.

اکبر ترکان در حاشیه آئین افتتاح پروژه حوضچه خشک شرکت کشتی سازی شصدا (شرکت صنایع دریایی اروند)، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در این مکان تعدادی از صنایع مهم کشور همچون شرکت تاسیسات دریایی ایران به عنوان یکی از صنایع پیشتاز در کشور و شرکت  کشتی سازی اروندان مستقرند که کارهای بسیار خوبی را در زمینه توسعه صنایع دریایی به انجام رسانده‌اند.
وی در ادامه افزود: در زمان حاضر با افتتاح پروژه حوضچه خشک به عنوان فاز نخست طرح توسعه صنایع دریایی توسط شرکت شصدا یک‌هزار و 300 نفر مشغول به کار شدند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور اضافه کرد: با اتمام فاز دوم این طرح یعنی پروژه «سینکرو لیفت» که عملیات اجرایی آن آغاز شده، سطح اشتغال‌زایی در شرکت شصدا به 2 هزار و 500 نفر بالغ می‌شود که این میزان اشتغال زایی برای منطقه آزاد اروند حائز اهمیت است.
وی با قدردانی از همت و اراده بخش خصوصی برای توسعه و رونق اشتغالزایی ابراز امیدواری کرد تا با انجام این کار شهرهای خرمشهر و آبادان به اهداف خوب اقتصادیشان برسند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: هر چند که استعدادهای اصلی منطقه آزاد اروند صنعتی است اما گردشگری نیز در کنار آن ظرفیت بسیار مهمی به شمار می‌رود.
ترکان یادآور شد: در حوزه صنعت فولاد به همت ستاد اجرای فرمان امام پروژه‌ای در منطقه آغاز شده و یک پروژه ساخت کارخانه تولید آلومینیوم با ظرفیت 4 هزار و 700 تن در سال نیز در برنامه توسعه‌ای ستاد ویژه فرمان امام قرار دارد.
وی گفت: همچنین یک پروژه نورد از سوی بنیاد مستضعفان آغاز بکار کرده که در زمان حاضر در مرحله نصب ماشین آلات قرار دارد.

ساخت سد در دهانه بهمنشیر
دبیر شورایعالی مناطق آزاد افزود: در موازات این اقدامات، ظرفیت‌های کشاورزی منطقه نیز بسیار قابل توجه و اهمیت است.
ترکان اظهار کرد: از محل پروژه شبکه سازی برای خوزستان اعتباری برای آبادان منظور شده است، احداث سد در دهانه بهمنشیر با هدف جلوگیری از بازگشت آب دریا به داخل این رودخانه به عنوان خواست اصلی ما از انجام این کار بوده است.
وی تصریح کرد: امید می‌رود تا با انجام این کار بتوانیم قسمت‌های جنوبی آب رودخانه جزیره آبادان را شیرین کنیم چرا که تاکنون به دلیل بازگشت آب دریا به رودخانه بهمنشیر بخش وسیعی از کشاورزی منطقه آسیب دیده است.
ترکان با بیان اینکه در حوزه ماهیگیری و پرورش ماهی کارهای بسیار خوبی همچون ایجاد استخرهای بزرگ انجام شده است، یادآور شد: در این استخرها پس از آبگیری از کارون اقدام به پرورش ماهی می‌شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: کارهای توسعه‌ای بسیار خوبی در منطقه در حال انجام است که باید با همت و همراهی بخش خصوصی کارها به پیش برود.

استعداد مطلوب مینوشهر در زمینه گردشگری
ترکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع گردشگری با محوریت شهر «مینوشهر»، افزود: مینوشهر یکی از استعدادهای بسیار خوب و مهم در زمینه گردشگری است که با توسعه گردشگری این منطقه توسعه شهری نیز شکل می‌گیرد.
وی در پایان بیان کرد: پیشتر از مردم مینوشهر خواسته بودیم تا زمین‌های خود را نفروشند چرا که با سرمایه گذاری‌های جدی که در این منطقه اتفاق خواهد افتاد، زمین‌هایشان ارزش چند برابری پیدا می‌کند.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟