جزيره مينو به قطب گردشگري منطقه آزاد اروند تبديل مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32650
ساعت 08:55 دوشنبه 4 خرداد 1394
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: جزیره مینو با سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش زیرساخت ها ، بزودی به قطب گردشگری منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند تبدیل می شود.

اکبر ترکان در حاشیه بهره برداری از حوضچه خشک شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند در خرمشهر گفت: در چشم انداز توسعه آّبادان و خرمشهر ، جزیره مینو با توجه به موقعیت بسیار عالی به عنوان نقطه برجسته گردشگری دیده شده است.
وی به ساکنان جزیره مینو توصیه کرد اراضی خود را نگه دارند چون با سرمایه گذاری های بخش خصوصی و منطقه آزاد اروند ارزش افزوده اراضی جزیره مینو قطعا افزایش پیدا می کند.
ترکان، کارکرد اصلی منطقه آزاد اروند را به دو بخش صنعتی و گردشگری تقسیم کرد و گفت: برای هرکدام ازاین بخش ها برنامه های میان مدت و دراز مدت پیش بینی شده است.

احداث سد در دهانه آبراه بهمنشیر ضروری است
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: احداث سد در دهانه آبراه بهمنشیر برای جلوگیری از برگشت آب دریا و شور کردن اراضی جنوب جزیره آبادان لازم و ضروری است.
ترکان افزود: مطالعه ساخت این سد در وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان انجام شده است و امیدواریم هرچه زودتر عملیات اجرایی این سد آغاز شود.
وی گفت: بر اثر پیشروی آب خلیج فارس در بهمنشیر خساراتی به نخیلات جنوب جزیره آبادان وارد شده است که با احداث این سد از شور شدن بیشتر اراضی حاصلخیز جنوب جزیره آبادان جلوگیری می شود.

باید به شیلات و ماهیگیری در منطقه توجه جدی شود
ترکان با اشاره به سرمایه گذاری گسترده که در بخش شیلات ، ماهیگیری و آبزی پروری در جنوب خوزستان به ویژه چوئبده و خرمشهر شده است ، گفت: این بخش یکی از ظرفیت های مهم منطقه آزاد اروند است که می تواند اشتغال در منطقه را توسعه دهد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه گفت: بخش خصوصی و دولتی کارهای خوبی در بخش شیلات انجام داده اند و باید این کارها ادامه یابد و پروژه ها در این بخش تکمیل شود.

سرمایه گذاری در صنایع فولاد و آلومینوم منطقه آزاد اروند
ترکان گفت: کارخانه آلومنیوم با ظرفیت سالانه 480هزار تن و کارخانه نورد فولاد با ظرفیت سه میلیون و 600 هزار تن در منطقه آزاد اروند در دست ساخت است و امیدواریم بزودی این واحد صنعتی بزرگ که قطعا نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد به بهره برداری برسد.
وی گفت: این دو واحدصنعتی در کنار صنایع بزرگ نیروگاهی ، کشتی سازی و تعمیرات شناورها می تواند جنوب خوزستان را به کلی متحول و در مسیر درست توسعه قرار دهد.

ظرفیت های دریایی منطقه آزاد اروند می تواند اشتغال زیادی در منطقه ایجاد کند
ترکان ، ظرفیت های دریایی در منطقه آزاد اروند را یکی از مزیت های مهم این منطقه بیان کرد و گفت: سرمایه گذاری بسیار خوبی از جمله ساخت حوضچه خشک در شرکت شهرک های صنایع دریایی ساحل اروند در کنار کشتی سازی اروندان ، کشتی سازی شهید موسوی در خرمشهر و شرکت تاسیسات دریایی در بندرگاه خرمشهر انجام شده است.
ترکان گفت: صنایع دریایی اساسا اشتغال زا و توسعه آفرین است و معتقدیم با اشتیاق بخش خصوصی همچون شرکت خدمات دریایی بحرگان می توان ظرفیت های عظیم منطقه را به فعلیت رساند.
وی گفت: مجموعه شرکت خدمات دریایی بحرگان و شرکت شهرک صنایع دریایی ساحل اروند به مساحت 57هکتار می تواند زمینه اشتغال را به دو هزار و 500نفر افزایش دهد.

توانمندی های بخش کشاورزی منطقه آزاد اروند بالاست
ترکان گفت: بخش کشاورزی منطقه آزاد اروند و شبکه های آبیاری که در وزارت جهاد کشاورزی در دست انجام است می تواند اقتصادمعیشتی ساکنان آبادان و خرمشهر را متحول کند.
وی گفت: خوشبختانه پروژه عظیم آبیاری نخیلات در آبادان و خرمشهر با تلاش وزارت نیرو و جهادکشاورزی در دست احداث است که با بهره برداری از آن می توان آب پایدار نخیلات را تامین کرد.



آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟