رشد تخلیه غلات در بندر کانونی غلات کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32691
ساعت 11:07 سه شنبه 5 خرداد 1394
تخلیه غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری از مرز 2 میلیون تن گذشت که این میزان 7 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.

به گزارش فرینا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به سهم 76 درصدی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در تخلیه کالاهای اساسی کشور از جمله غلات اظهار داشت: با توجه به اهمیت غلات به عنوان یک کالای استراتژیک، سرعت تخلیه و حمل آن جهت توزیع به اقصی نقاط کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و این مجتمع بزرگ بندری با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز خود و برخورداری از تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری و قابلیت نگهداری کالا، توانایی پذیرش و تخلیه حجم بالایی از غلات را دارد.

مهندس گرایلو در ادامه افزود: با همت و تلاش کارشناسان امور بندری این اداره کل و با استفاده از ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی، تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری 2 میلیون و 12 هزار و 520 تن انواع غلات در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شد.

وی در تشریح عوامل این موفقیت و روند مثبت شاخص های عملیاتی تخلیه غلات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، برنامه ریزی مدون، کسب آمادگی و افزایش توان عملیاتی جهت پذیرش و تخلیه کشتی های ورودی حامل غلات و بهره گیری از توانمندی بخش خصوصی مجرب را  از جمله ی این عوامل برشمرد. 

معاون دریایی و بندری ضمن اشاره به کسب رکورد تخلیه روزانه غلات به میزان 29،786 تن در اردیبهشت ماه سال جاری، اظهار امیدواری کرد: با در پیش گرفتن تمهیدات لازم و بیشتر شاهد کسب رکوردهای تازه ای در حجم و نرخ سرعت تخلیه غلات در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) باشیم. 

یادآور می شود که منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی دو ماهه مشابه در سال گذشته با برخورداری از ویژگی های مذکور  موفق به تخلیه بیش از یک میلیون و هشتصد و هشتاد هزار تن  غلات شده است.



شناسه خبری: 32691

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو