افزایش ایمنی عملیات راهنمایی کشتی‎ها در بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32726
ساعت 09:52 جمعه 8 خرداد 1394
با به آب اندازی یک فروند بویه در امتداد دیواره شرقی کانال دسترسی به بندر امیرآباد گامی اساسی در جهت کاهش ریسک و افزایش ایمنی عملیات راهنمایی کشتی ها در بندر امیرآباد صورت گرفت.

به گزارش فرینا، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد اعلام این خبر گفت: ایمن کردن کشتیرانی در آبراهه ها و بکارگیری تمهیدات لازم در جهت ارتقاء ایمنی و تامین نظم عبور و مرور دریایی از جمله سیاستهای کلان سازمان بنادر و دریانوردی در جهت افزایش ایمنی دریانوردی در بخش حمل و نقل دریایی است.

علی خدمتگزار خاطرنشان کرد: با توجه به این امر و همچنین رژیم بالای رسوب‎گیری کانال دسترسی بندر امیرآباد، مسوولین بندر با به‎کارگیری تجهیزات بروز ناوبری براساس قوانین IALA سعی در ایمن سازی هر چه بیشتر مسیر تردد شناورهای تجاری داشته و در همین راستا اقدام به آب اندازی یک دستگاه بویه در امتداد دیوار شرقی کانال دسترسی به بندر امیرآباد کردند.
وی با بیان اینکه «این بویه فلزی 3.5 تنی ساخت ایران است»، بر توانایی این بویه در هدایت کشتی‎ها در زمان ورود به بندر خبرداد و بر نقش بسزای آن در جهت جلوگیری از سانحه به گل نشستن شناورها در کانال شرقی بندر تاکید کرد.

کلیه قوانین مربوط به چراغ‎های دریایی برگرفته شده از قوانین تصویب شده انجمن بین المللی چراغ‎های دریایی IALA بوده که به تصویب سازمان بین المللی دریانوردی IMO  نیز رسیده و کشور های الحاقی به این کنوانسیون‎ها موظف به رعایت این قوانین هستند.



شناسه خبری: 32726

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو