ارتقاء فرهنگ ایمنی تردد دریایی در بنادر استان خوزستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32732
ساعت 10:27 جمعه 8 خرداد 1394
مانور آموزشی نحوه ی استفاده از قایق نجات بادی(LIFE RAFT) به همت مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی(ره) به منظور اشاعه فرهنگ تردد دریایی ایمن برای دریانوران شناورهای سنتی برگزار شد.

به گزارش فرینا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن اشاره به اهداف این اداره کل در خصوص ارتقاء ایمنی دریانوردی، بیان داشت: با توجه به اینکه ممکن است  بخشی از دریانوردان شناورهای سنتی تسلط کافی جهت بهره گیری از تجهیزات و وسایل ایمنی تعبیه شده بر روی شناورها را نداشته باشند و به دنبال آن در مواقع اضطراری جان آنان به خطر بیافتد، یک سلسله دوره های آموزشی نحوه ی  بهره گیری از تجهیزات نجات در دریا از جمله قایق نجات بادی برای این دسته از دریانوردان تدوین و برگزار شد.
ابوطالب گرایلو اظهار داشت: طی این دوره های آموزشی که با حضور دریانوردان شناورهای سنتی در بنادر کوچک برگزار می گردد، ضمن آموزش دریانوردان شناورهای صیادی و تــــجاری، تلاش می گردد آگاهی آنان در خصوص نحوه ی استفاده از جان پناه مذکور جهت مقابله با شرایط اضطراری افزایش یابد.
یادآور می شود طی اردیبهشت ماه سال جاری یک دوره مانور آموزشی در بندر آبادان برگزار شد و در ادامه نیز طی ماه های آتی در دیگر بنادر کوچک استان خوزستان اجرا خواهد شد.



شناسه خبری: 32732

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو