ارسال دستورالعمل برپایی فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان به مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32762
ساعت 12:18 يکشنبه 10 خرداد 1394
دبیر شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد تجاری ـ اقتصادی از ارسال دستورالعمل برگزاری فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی، ترویجی و فنی ایام ماه مبارک رمضان به مناطق آزاد خبر داد.

محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد با اعلام این خبر گفت: دستورالعمل برگزاری فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی، ترویجی و فنی ایام ماه مبارک رمضان به مناطق آزاد ارسال شد.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل که به شیوه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، ادبی، هنری و احتماعی پرداخته شده است، مناطق آزاد مجاز هستند در حوزه فعالیت‌های برشمرده شده با خلاقیت و نوآوری برنامه‌های متعدد و متنوعی برای تمامی اقشار و گروه سنی در ایام ماه مبارک رمضان برای مردم قرآن‌دوست مناطق آزاد و گردشگران به صورت متنوع و جذداب انجام دهد.

این برنامه حاوی 26 فعالیت در حوزه‌های متنوع قرآنی است
پورمعین اظهار کرد: این برنامه که به عنوان منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی مناطق آزاد به همراه دستورهای اجرایی ابلاغ شده است، حاوی 26 فعالیت از جمله فعالیت‌های آموزشی و کلاس‌های مختلف بهره‌‌وری از مهارت‌های سبک زندگی قرآن کریم در زندگی، ترجمه و تقسیر، کرسی‌های تلاوت، جلسات پرسش و پاسخ و مشاوره‌های خانواده به انضمام طرح ختم قرآن است.
دبیر شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد تجاری ـ اقتصادی تصریح کرد: در فعالیت‌های هنری از جمله فعالیت‌های تزئینی، اجرای سرود، تواشیح، مدیحه‌سرایی، فعالیت‌های داستان‌سرایی، شعر، قصه، هنرهای تجسمی و نمایشگاه‌های قرآنی مورد توجه و عنایت قرار گرفته است.
پور معین ادامه داد: همچنین در این دستور‌العمل دستگاه‌های مناطق آزاد در حوزه فعالیت‌های دیجیتال و در فضای مجازی و غیرحضوری آموزش‌های مختلفی را به مخاطبانشان ارائه می‌دهند.

برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری قرآن مناطق آزاد در نیمه دوم سال
وی همچنین اعلام کرد: بنابر استقبال مناطق آزاد از برگزاری اولین دوره مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم، حفظ و اذان، دومین دوره این مسابقات به صورت وسیع‌تری در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی برگزار می‌شود.
دبیر شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد تجاری ـ اقتصادی عنوان کرد: دومین دوره که به میزبانی یکی از مناطق داوطلب و دارای امکانات و آمادگی‌های لازم در نیمه دوم سال 94 برپا خواهد شد.

اضافه کردن رشته‌های فرهنگی
پورمعین اضافه کرد: در این دوره از مسابقات علاوه بر رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم، اذان و نهج‌البلاغه، مسابقات تواشیح، مدیحه‌سرایی، ابتهال به انضمام مسابقات فرهنگی چون کتاب‌خوانی، تفسیر و ترجمه و مقاله و سخنرانی و در رشته‌های هنری، عکس و فیلم کوتاه با موضوعات قرآنی برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: اولین دوره مسابقات که در سه رشته حفظ، قرائت و اذان در بهمن‌ماه 93 به میزبانی چابهار برگزار شد، مورد استقبال قرار گرفت.
دبیر شورای راهبردی قرآن در مناطق آزاد تجاری ـ اقتصادی با اشاره به اینکه درخصوص تعامل و ایجاد نمایندگی‌های مؤسسات فعال حفظ، قرائت و آموزش قرآن مذاکراتی انجام گرفته است، تصریح کرد:  به زودی نمایندگی به برخی از مؤسسات فعال در حوزه حفظ ازجمله مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) داده خواهد شد.



شناسه خبری: 32762

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟