افزايش 4 برابري ترانزیت خارجی در بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32771
ساعت 10:07 دوشنبه 11 خرداد 1394
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از رشد 4 برابري ترانزيت در اين بندر خبرداد و گفت: ترانزیت خارجی بندر امیرآباد در 2 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 4 برابر رشد داشته است.

به گزارش فرينا، علی خدمتگزار، به از سرگیری ترانزیت نفتی در این بندر از نیمه دوم سال گذشته اشاره كرد و افزود: در فرودین و اردیبهشت امسال نیز شاهد ترانزیت مواد نفتی از این بندر بودیم که با هماهنگی‌ها و پیگیری‌های انجام شده میزان 29 هزار و 776 هزار تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی از این بندر به سایر کشورها ترانزیت شد.
خدمتگزار گفت: بنا بر آمارهای موجود، آمار ترانزیت خارجی بندر امیرآباد در 2 ماه نخست سال 94 در مجموع کالاهای نفتی و غیر نفتی نسبت به 2 ماه ابتدای سال گذشته 418 درصد افزایش یافت.
او با اشاره به اینکه کشورهای حوزه CIS مبدأ مواد سوختی و نفتی در ترانزیت کالاها بودند افزود: کالاهای وارد شده پس از تخلیه در بندر، از طریق جاده‌ای و حمل و نقل ریلی به کشورهای افغانستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ترانزیت شد.
مدیر بنادر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پایان با اشاره به همکاری ها و هماهنگی های صورت گرفته با  اداره کل راه آهن شمال و گمرک بندر امیر آباد، از برداشته شدن محدودیت زمانی برای ورود و خروج واگنها و کامیونها و نقش بسزای آن در افزایش فعالیتهای ترانزیتی خبر داد.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو