مشاركت سرمایه گذاران در توسعه صنايع تكميلي پتروشیمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32772
ساعت 10:44 دوشنبه 11 خرداد 1394
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند همگام با بخش بالادست، صنایع تکمیلی پتروشیمی را با هدف جلوگیری از خام فروشی توسعه دهد.

به گزارش فرينا، عباس شعری مقدم افزود: صنعت پتروشیمی ایران مزیتهای بسیاری برای سرمایه گذاری دارد و افزون بر بخشهای بالادستی در این صنعت، فرصتهای سرمایه گذاری متنوع و سودآوری در صنایع پائین دستی پتروشیمی بویژه در مسیر خط لوله اتیلن غرب وجود دارد و حضور سرمایه گذاران جدید می تواند مانع خام فروشی شود.
شعری مقدم گفت: با توجه به توسعه بخش بالادستی پتروشیمی در کشور، فضا برای گسترش صنایع پایین دستی مهیاست و سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند با اطمینان در طرحهای توسعه ای صنایع تکمیلی حضور پیدا کنند.
او ادامه داد: توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی بوده است و از خام فروشی جلوگیری می کند، از این رو  از ارزش افزوده بالایی دارد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی از علاقمندان به سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی دعوت به همکاری می کند، گفت: آماده هرگونه حمایت از سرمایه گذاران هستیم و امیدواریم حمایتهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از صنایع پائین دستی پتروشیمی که ارزش افزوده بالایی را به همراه دارد افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنایع بالادستی و میان دستی پتروشیمی در بسیاری از استانها حضور دارند و صنایع پائین دستی نیز می توانند با حضور در سراسر ایران، زنجیره تولید را در صنعت پتروشیمی تکمیل کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پايان گفت: توسعه صنایع تکمیلی به عنوان محور توسعه، راهبرد صنعت پتروشیمی ایران است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک در این بخش شاهد افزایش سرمایه گذاریها باشیم.




شناسه خبری: 32772

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو