برگزاري اولین نمايشگاه بين‌المللی دريايی كشورهای اسلامی در تهران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32773
ساعت 10:55 دوشنبه 11 خرداد 1394
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری اولین نمایشگاه بین المللی دریایی كشورهای اسلامی در تهران خبر داد.

به گزارش فرينا، جلیل اسلامی گفت: نمایشگاه بین المللی دریایی كشورهای اسلامی می‌تواند علاوه بر نقش موثری که در شناسایی ظرفیت‌های دریایی دارد، موجب همکاری، تعامل و تلاش گروهی ارگان‌های ذیربط دریایی کشور و بخش خصوصی شود. 
اسلامي افزود: امیدواریم با برپایی چنین نمایشگاه هایی در سطح منطقه ای و بین المللی به ویژه در جهان اسلام، موجب افزایش رقابت پذیری این صنعت در عرصه بین المللی و ارتباط با پیشگامان دریایی جهان شده و در نهایت پیشرفت اقتصادی كشور را فراهم آوریم. 
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های كاری و عملیاتی وزارت راه و شهرسازی، نگاه راهبردی به توسعه فعالیت های دریایی، تاكید بر «اقتصاد دریا پایه» و همچنین گسترش اثرات مثبت پیرامونی توسعه فعالیتهای بندری در تحرك بخشی به سواحل و شهرهای بندری، است. 
او افزود: سازمان بنادر و دریانوردی تلاش می کند تا با  هماهنگی دیگر سازمانهای تابعه ی وزارت راه و شهرسازی، زمینه تحقق برنامه محوری اقتصاد دریا پایه را با مشاركت حداكثری بخش خصوصی، بیش از پیش فراهم آورد. 
 اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و موجود حوزه دریائی كشور گفت: منابع و ذخایر غنی انرژی در دریا و وجود بیش از ۲۰۰ بندر بزرگ و كوچك بازرگانی، نفتی و صیادی و همچنین یازده بندر اصلی تجاری در سواحل شمالی و جنوبی کشور با ظرفیت حدود ۱۹۰ میلیون تن جابجایی کالا و تسهیلات، نقش ممتازی را برای توسعه فعالیتهای دریانوردی کشور فرآهم آورده است 
 معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی در پایان افزود: این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها همچنین موجب شكل گیری كشتیرانی، صنایع دریایی ساحلی و فراساحلی، گردشگری، مسافری و غیره در سطح منطقه ای و فرا منطقه ای شده است كه بهره برداری بهینه از آن در شرایط فعلی اقتصاد كشور به ویژه در دوران پساتحریم، می تواند موجب جهش عظیم اقتصادی در حوزه دریایی كشور شود.
گفتني است؛ این نمایشگاه شامل بخش‌های متنوعی از قبیل ارائه توانمندی‌ها و دستاوردها در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، الکترونیک و مخابرات، گردشگری و تفریحات دریایی، حقوق دریایی، موسسات رده بندی، بیمه و موسسات اعتباری، نقشه برداری و هیدروگرافی، محیط زیست دریایی، مناطق آزاد ویژه اقتصادی، شیلات و آبزیان، تجسس و نجات دریایی، دانشگاه ها و مراکز عالی علوم و فنون دریایی، انجمن ها و اتحادیه ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی است. 
نمایشگاه بین المللی دریایی کشورهای اسلامی از ۱۶ تا ۱۹ خرداد ماه با حضور و مشارکت ده‌ها شرکت داخلی و خارجی و همچنین سازمان‌های مختلف بین المللی درمصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو