آغاز عملیات اجرایی طرح فراگیر پالایشی سیراف

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32843
ساعت 11:44 دوشنبه 18 خرداد 1394
عملیات اجرایی طرح فراگیر پالایشی سیراف با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، بيژن زنگنه، وزیر نفت، مهدي يوسفي، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس و جمعی از مدیران کشوری و وزارت نفت در کنگان گلنگ زنی شد.

به گزارش فرينا، زمین محل احداث این طرح به مساحت حدود ٢٥٠ هکتار (حدود ٣٠ هکتار برای هر پالایشگاه میعانات گازی) در نظر گرفته شده است و از طرف سازمان منطقه ویژه انرژی پارس در سایت ٢ پارس جنوبی به صورت اجاره ٢٠ ساله به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود و پس از انقضای زمان اجاره، با موافقت سازمان منطقه ویژه انرژی پارس قرارداد اجاره زمین قابل تمدید خواهد بود.
سیراف با هدف احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه ویژه انرژی پارس با ظرفیت پالایش ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گاز ( هر پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه) اجرا خواهد شد.
شرکتهای ناموران، گسترش انرژی پاسارگاد، سازه نارگان فالکون، تاپیکو، تناوب، ساتا و پترو فرآیند و انرژی امین کسری شرکتهایی هستند که پس از فراخوان عمومی برنده توسعه پالایشگاه های سیراف شدند.
از زمان اعلام فراخوان وزارت نفت تا انتخاب پیمانکار، مباحث متعددی درباره ویژگی‌ها و امتیازهای این پروژه مطرح شد که از جمله آنها می توان به توسعه خصوصی سازی در کشور، جلوگیری از خامفروشی میعانات گازی، همچنین بهره گیری از توان و فناوریهای داخلی اشاره کرد.
یکی از مهمترین موارد مطرح برای سرمایه گذاران در این طرح، اطمینان از سرمایه گذاری و سودآوری برای سهامداران است؛ موضوعی که می تواند به نگرانی برای آنها بدل شود.




شناسه خبری: 32843

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو