اولویت نخست استان بوشهر، حمایت از تولیدکنندگان داخلی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32858
ساعت 11:06 سه شنبه 19 خرداد 1394
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: کالاهای مورد نیاز ادارات استان بوشهر از تولیدکنندگان بومی و درون استانی تهیه شود.

به گزارش فرينا، محمدحسن باستی در آیین افتتاح نمایشگاه صنعت، معدن و تجارت بوشهر افزود: مدیریت ارشد استان بوشهر حمایت از تولیدکنندگان داخلی را به صورت جدی در دستور کار دارد و اولویت نخست ما تولیدکنندگان استان هستند.
محمدحسن باستی به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: فرصت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر وجود دارد و برگزاری این نمایشگاه به خوبی این ظرفیت‌ها را نمایش می‌دهد و معرفی می‌کند و نقشی محوری در توسعه خواهد داشت.
باستی گفت: این گونه نمایشگاه‌ها باید به صورت مستمر برگزار شود و رقابت مناسب بین صنایع مختلف استان ایجاد شود؛ ایجاد رقابت به توسعه و پیشرفت صنایع کمک می‌کند.
او بر لزوم حمایت مناسب از همه صنایع و معادن استان تاکید کرد و گفت: مشکلات تک تک صنایع استان بوشهر را بررسی خواهیم کرد و از همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات صنایع استفاده می‌کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در زمینه صنایع و معادن و همچنین صنعت نفت و گاز و پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای دارد و باید زمینه مناسب برای صادرات محصولات استان بوشهر فراهم شود.


** باید به سمت توسعه صنایع در استان حرکت كنيم
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار بوشهر نیز در اين مراسم گفت: این نمایشگاه با حضور صنایع مختلف استان برگزار شده است و می‌تواند محلی برای تبادل تجربیات و افزایش تعاملات صنایع استان باشد.
سعید زرین‌فر برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در استان بوشهر ضروری دانست و افزود: باید این نمایشگاه‌ها با حضور صنایع مختلف برگزار شود تا ظرفیت‌های صنایع و معادن استان بیش از پیش معرفی شود.
زرين فر با بیان اینکه درآمدهای نفتی پایداری لازم را ندارد، گفت: باید به سمت توسعه صنایع در استان حرکت کنیم تا به پیشرفت و توسعه استان دست یابیم که در کنار آن شاهد بهبود وضعیت تولید و صادرات و اشتغال خواهیم بود.

** برای حمایت از صنایع استان بوشهر آماده هستیم
در ادامه اين مراسم رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: برگزاری این نمایشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در معرفی ظرفیت‌های استان نقشی مهم دارد.
علی‌اکبر شریف‌پور بوشهری به حضور اتاق بازرگانی استان بوشهر در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: برای حمایت از صنایع استان بوشهر آماده هستیم و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده خواهیم کرد.
شريف پور با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال همدلی و همزبانی، افزود: اتاق بازرگانی بوشهر برای همکاری با مسئولان استان و همچنین صاحبان صنایع و معادن آمادگی کاملی دارد و زمینه همکاری‌ها را افزایش خواهیم داد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر به نقش بسیار مهم این نمایشگاه در توسعه صادرات محصولات تولیدی استان بوشهر اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود تا ظرفیت‌های این نمایشگاه تکمیل شود و شاهد رونق صادرات محصولات غیرنفتی باشیم.
او ادامه داد: صاحبان صنایع و معادن استان بوشهر کشورهای هدف محصولات خود را مشخص کنند و اتاق بازرگانی نیز در قالب هیئت‌های تجاری با کشورهای مختلف برای صادرات محصولات و کالاهای استان مذاکره می‌کند.
چهارمین نمایشگاه صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از 17 تا 19 خردادماه هر روزه از ساعت 17 تا 22 میزبان علاقمندان است.





شناسه خبری: 32858

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو