حضور سرمايه گذاران هندي در منطقه ویژه خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32917
ساعت 09:13 يکشنبه 24 خرداد 1394
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از برنامه سرمایه‌گذاری شرکت فولادسازی اسار هند در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرينا، مسعود هندیان در خصوص جزئیات سرمایه‌گذاری شرکت هندي در این منطقه گفت: مذاکرات مقدماتی با این شرکت انجام و حتی 400 هکتار زمین نیز برای این شرکت در منطقه فریز شد. البته هندی‌ها مقداری در مورد زمین اختصاص یافته به آنها مشکل داشتند که طرح زمین را تغییر دادیم و توپوگرافی زمین نیز انجام شده است و تغییراتی نیز در خصوص نحوه انتقال مواد معدنی به این زمین صورت گرفته است.
هنديان افزود: مذاکرات با شرکت اسار هند همچنان ادامه دارد تا زمینه برای سرمایه‌گذاری این شرکت در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس فراهم شود.
او گفت: شرکت اسار هند قرار است با سرمایه‌گذاری میلیون 320 دلاری 5 میلیون تن گندله، با سرمایه‌‌گذاری 1.6 میلیارد دلاری 3 میلیون تن فولاد و با سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری 500 مگاوات برق را در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به تولید برساند. مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: فاز نخست فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب برای تولید 1.2 میلیون تن بیلت با سرمایه‌گذاری 400 میلیون دلار، فاز نخست احیای مستقیم صبا فولاد خلیج فارس برای تولید 1.5 میلیون تن آهن اسفنجی با سرمایه‌گذاری 360 میلیون دلار، فاز نخست طرح گندله‌سازی شرکت مادکوش با ظرفیت 2.5 میلیون تن با سرمایه‌گذاری 280 میلیون دلار و پروژه تولید قیر شرکت فومن شیمی با ظرفیت 300 هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری 55 میلیون دلار از جمله پروژه‌های مهمی هستند که امسال در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به بهره‌برداری می‌رسند.
هنديان ادامه داد: همچنین قرار است پروژه تجهیزات تخلیه و بارگیری توسعه اسکله مواد معدنی از 6 به 12 میلیون تن نیز 10 تیر ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
اودر ادامه با اشاره به فعال بودن 17 منطقه ویژه اقتصادی در کشور و اشتغال حدود 150 هزار نفر در این مناطق گفت: 40 درصد صادرات غیرنفتی کشور از طریق این مناطق انجام می‌‍شود و در عین حال منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از نظر ایجاد صنایع جزو برترین مناطق ویژه کشور محسوب می‌شود. به طوری که در حال حاضر 5 میلیارد دلار پروژه در دست اجرا در منطقه داریم و 3.5 میلیارد دلار پروژه نیز در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: سال قبل صادرات منطقه به 526 میلیون دلار رسید که نسبت به سال قبل از آن کاهش یافت و دلیل اصلی این کاهش نیز افت بهای مواد معدنی در بازارهای جهانی بوده است. از سوی دیگر سال قبل با پروژه‌هایی که در منطقه به بهره‌برداری رسید معادل 1205 شغل در منطقه ایجاد شد.
مسعود هنديان در خصوص ترکیب نیروهای کار در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز گفت: تاکید ما بر این بوده که در اجرای پروژه‌ها از 70 درصد نیروی بومی و 30 درصد نیروی غیربومی استفاده شود. البته باید توجه داشت که برخی تخصص‌ها در استان هرمزگان وجود ندارند و به همین دلیل مجبور به استفاده از نیروهای کار از سایر استان‌ها هستیم.






شناسه خبری: 32917

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو