لزوم توجه به تحقیق و پژوهش در منطقه ویژه پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32962
ساعت 09:20 چهارشنبه 27 خرداد 1394
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس بر لزوم پژوهش‌‌های کاربردی با رویکرد مساله‌محور در صنعت نفت تاکید کرد.

به گزارش فرينا، مهدی یوسفی با حضور در نشست شورای پژوهش منطقه ویژه پارس جنوبي گفت: توجه به تحقیق و پژوهش در منطقه ویژه جایگاه خاصی دارد و برای موفقیت بیشتر باید در این عرصه فعال شویم.
يوسفي افزود: انجام پژوهش‌های هدفمند در مراکز علمی و در راستای نیازهای صنعت امری ضروری و لازم است و بدون تردید توسعه کشور نیازمند تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت است.
او با بیان اینکه تحقیق و پژوهش و استفاده از نتایج آن در صنعت، نوید بخش افقی روشن در صنعت است گفت: استفاده از تحقیق و پژوهش و شناسایی موانع و مشکلات موجود در صنعت با رویکرد مساله محور می‌تواند صنعت کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه به جایگاه واقعی خود برساند.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس افزود: توجه به تحقیق و پژوهش و پیاده‌سازی نتایج آن در عرصه صنعت عامل اصلی پیشرفت کشورهای توسعه یافته است و لازمه توسعه بخش صنعت کشور آن است که میان صنعت و مراکز علمی و دانشگاهی علاوه بر وجود یک ارتباط مستمر، هر دو نیز عامل تقویت یکدیگر باشند.
یوسفی ادامه داد: صنعت در مسیر پیشرفت و توسعه نیازمند علوم و فناوری‌های روز دنیا است که این امر می‌تواند پس از تولید در دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای پیاده‌سازی و تبدیل به محصول نهایی به صنعت انتقال داده شود ولی تاکنون به دلایل گوناگون این مهم به نحو مطلوب اجرا نشده است.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه دانشگاه‌ها و موسسات علمی و آموزشی باید سعی در تقویت ارتباط خود با صنعت کشور باشند گفت: دانشگاه‌ها لازم است در گام نخست نیازهای صنعت کشور را شناسایی و برای رفع آن نیازها برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند که قطعا اگر میان دانشگاه و صنعت تعامل مناسبی ایجاد شود صنعت کشور نیز به توسعه واقعی خود خواهد رسید.





شناسه خبری: 32962

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو