سرخس، کلید توسعه اقتصادی شرق كشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/32965
ساعت 10:33 چهارشنبه 27 خرداد 1394
معاون امور آمایش و توسعه منطقه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یکی از بهترین مناطق در شمال و شرق کشور است که می‌تواند توسعه و اقتصاد را در شرق کشور عهده‌دار باشد.

به گزارش فرينا، علیرضا رحمت‌نیا در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که با کشورهای آسیای میانه دارد می‌تواند در صادرات به این کشورها و به ویژه افغانستان سهم بسزایی داشته باشد و در توسعه صنعتی و انرژی کشور مهم و تاثیرگذار باشد.
رحمت نيا افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس یکی از بهترین مناطق در شمال و شرق کشور است که می‌تواند توسعه و اقتصاد را در شرق کشور عهده‌دار باشد و همچنین این شهرستان به عنوان شهر انرژی یا شهر پتروشیمی شناخته شود.   
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس تمام زیرساخت‌های لازم را همچون آب، انرژی، گمرک، فرودگاه و راه‌آهن به دو شکل ریل عریض و ریل نرمال دارد که خوشبختانه یک حامی به عنوان آستان قدس رضوی دارد که با سرمایه‌ای بالغ بر 500 میلیارد تومان در سرخس برای زیر ساخت و زیر بنا هزینه کرده است.
معاون امور آمایش و توسعه منطقه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های این منطقه طرح‌های خوبی را هم دولت و هم بخش خصوصی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.
اين مقام مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس مزیت بالایی در این مورد دارد و دولت تدبیر و امید هم بر مناطقی که تاثیر در اجرای اقتصاد مقاومتی دارد، تاکید دارد. 
رحمت‌نیا در پايان افزود: متاسفانه نزدیک به 20 سال است که این سرمایه‌گذاری عظیم در این منطقه خوابیده است و باید مسئولان اجرایی کشور و مجموعه آستان قدس برای آزاد شدن این منطقه همکاری و تلاش کنند تا با بهره‌گیری از این موقعیت ایجاد شده مشکل اشتغال، تولید و رونق اقتصادی در شرق کشور برطرف شود.




شناسه خبری: 32965

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو