حضور سرمايه گذاران در مناطق ويژه اقتصادي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33025
ساعت 13:37 يکشنبه 31 خرداد 1394
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین نشست تخصصی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی زیر نظر سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی بر ایجاد بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران در این مناطق ویژه تاکید کرد.

به گزارش فرینا از روابط عمومی و بین الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، سید محمد علی سید ابریشمی ، مدیر عامل سازمان با اشاره به نقش و اهمیت مناطق ویژه اقتصادی در گسترش صنعت و صادرات و همچنین تاکید بر نگاه ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت جهت تامین و تکمیل زیرساختهای عمرانی در مناطق ویژه اقتصادی اظهارداشت: شرکت های استانی با تعامل مدیران ادارات و سازمان های دولتی استانها با جدیت بیشتری مسائل را دنبال و پیگیری کنند، تا هر چه سریعتر زمینه را برای رفع مشکل دریافت اسناد مالکیت فراهم و در کوتاه ترین زمان بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران در این مناطق فراهم شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در این نشست بر گرامیداشت 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک در سازمان و شرکت های استانی تاکید کرد و از همه مدیران عامل استانی خواست در جهت نهادینه سازی این روز مهم که نقش تعیین کننده ای در اشتغال و تولید کشور دارد، کوشا باشند.
محمدزاده سرپرست معاونت عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز ضمن تشریح محورهای اصلی برگزاری نشست مذکور، گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت کار مناطق ویژه و برنامه‌های سال جاری سازمان و شرکتهای استانی ارائه و بر انجام ارزیابی زیست محیطی و تدوین طرحهای جامع و اخذ اسناد مالکیت و مطالعات فاز 1 و 2 تاکید کرد.
در این جلسه، اسناد مالکیت اراضی، تدوین و تصویب طرح های جامع و ارزیابی زیست محیطی، تعیین فاز عملیاتی و ایجاد زیرساخت های اولیه مورد نیاز از قبیل راه دسترسی و جاده سازی، آب، برق و ... به جهت استقرار واحدهای صنعتی، استقرار گمرک، تعامل با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد برای صیانت و حفاظت از سرمایه گذاری های انجام شده و در دست انجام در مناطق ویژه اقتصادی، برنامه ریزی و اقدامات لازم بشود.
همچنین مقرر شد به لحاظ کنترل بر روند پیشرفت کار، برگزاری این جلسات در پایان هر فصل با حضور نمایندگان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی انجام پذیرد.
در این نشست تخصصی علاوه بر معاون وزیر و مدیرعامل سازمان، معاونان و مدیران ستادی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و مدیران عامل شرکت های استانی متولی در این بخش و معاون امور هماهنگی استانهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در محل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز حضور داشتند.



شناسه خبری: 33025

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو