افزایش ظرفیت پایانه نفتی در بندر امام(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33044
ساعت 10:14 سه شنبه 2 تير 1394
مخازن جدید نگهداری مواد نفتی سبک در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به بهره برداری رسیدند.

به گزارش فرينا، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: با به ثمر رسیدن مجموعه سرمایه گذاری های بخش خصوصی در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، طی سال های اخیر شاهد پهلوگیری شناورهای متعدد برای تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی  در این بندر بزرگ تجاری بوده ایم.
ابوطالب گرایلو افزود: در ادامه این روند 12 مخزن نگهداری فرآورده های سبک نفتی هر یک به گنجایش 2500 تن طی خرداد ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار گرفت.
گرایلو با اشاره به اهمیت این نوع مخازن با توجه به ویژگی های فنی متمایز آنها و توانایی این مخازن در نگهداری ایمن محموله هایی مشتمل بر الکل، بنزین، نفتا، کندانسیت و گازوییل که غالبا از ترکیبات خطرناک و فرار تشکیل شده است، گفت: در طراحی و ساخت این مخازن که توسط بخش خصوصی صورت پذیرفته، استانداردهای ایمنی و زیست محیطی لحاظ شده است.
معاون دریایی و بندری ادامه داد: كاهش سرويس تايم شناورها و افزايش رضايت مشتريان از جمله مزایای بهره برداری از این مخازن محسوب می گردد.
یادآور می شود مزیت های جغرافیایی و بستر های آماده در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) باعث استقبال بخش خصوصی از سرمایه گذاری در این مجتمع بزرگ بندری گردیده است و این موضوع موجب شده که این اداره کل  طی سالیان اخیر رتبه نخست در ترانزیت خروجی کالا در سطح کشور را كسب كند.






شناسه خبری: 33044

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو