وجود ظرفيت هاي رقابتي مناسب در منطقه ويژه سهلان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33080
ساعت 13:18 يکشنبه 7 تير 1394
مدیر امور هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبيرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادي در راس هیاتی از منطقه ویژه اقتصادی سهلان بازدید و در نشست مدیران اين منطقه حضور يافت.

به گزارش فرينا، جعفر آهنگران در اين نشست ضمن ابراز مسرت از حضور در سهلان و اقدامات انجام یافته، از پتانسیل های قدرتمند صنعتی در شمال غرب و امکانات زیرساختی مجموعه سهلان بعنوان پارامترهای رقابتی این منطقه یاد کرد و گفت: قرار گرفتن در ناحیه دشت تبریز و انبوه زمینهای مسطح و آماده، سابقه خوب مجموعه انبارهای عمومی سهلان، وقوع منطقه سهلان در شاهراه ترانزیتی ایران- اروپا و منطقه اتصال اروپا به آسیا، همسایگی استان با چندین کشور و وجود امکانات عظیم زیرساختی نظیر خطوط ریلی، انبارهای سهلان، منابع انسانی کارآزموده و تیم مدیریتی یکپارچه نویدبخش تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سهلان به قطب صنعتی – تجاری قابل رقابت با مناطق آزاد است.
آهنگران به رکود کاری مجموعه سهلان در سالهای قبل، به برنامه محور بودن تیم مدیریتی جدید اين منطقه اشاره كرد و گفت: مدیرعامل منطقه و مدیران ارشد شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به سبب ایجاد تحرک و حرکت یکپارچه و هدفمند در آغاز و اجرای پروژه های زیرساختی در منطقه است. دبيرخانه شورايعالي نيز در جهت تداوم اقدامات انجام یافته به منظور رفع موانع توسعه در منطقه حمايت هاي لازم را انجام خواهد داد.
وي با بيان اینکه موقعیت ژئواستراتژیک و بی نظیر سهلان باعث واگذاری سریع قطعات فاز یک خواهد شد بر اهمیت تملک و سرعت کار در خصوص آماده سازی فازهای بعدی تاکید کرد و خواستار اجماع نظر و تلاش بیشتر مسئولین و دست اندکاران در این زمینه شد. 
مدیر امور هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی با اشاره به مدیریت مشارکتی قابل رویت در منطقه سهلان گفت: آنچه باعث ایجاد تغییرات بزرگ و شکوفایی امیدوارکننده منطقه شده است سهیم بودن کارکنان در امور، مدیریت مشارکتی، احساس تملک و تعصب پرسنل و مدیران نسبت به سازمان و مدیریت به روز و کارآمد منطقه است که نویدبخش تحقق پیش بینی های انجام یافته در مورد سهلان است.


** سهلان؛ نگینی درخشان در اقتصاد و صنعت ايران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سهلان نيز در اين نشست به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده یکساله اخیر شامل اصلاح طرح جامع منطقه، آغاز عملیات اجرایی پروژه فاز یک، پروژه گازرسانی 247 هکتاری و شروع قریب الوقوع پروژه های مخابرات، فیبر نوری و شبکه آب و فاضلاب پرداخت.
بهروز وطن پرست ضمن قدردانی از حمایتهای دبيرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي به نامگذاری سال 94 توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان دولت و ملت؛ همدلی و هم زبانی اشاره كرد و گفت: با همدلی و همزبانی تمامی مسئولین کشوری، مدیران استانی و یاری نیروهای خدوم و جهادگر، منطقه ویژه اقتصادی سهلان به نگینی درخشان در اقتصاد و صنعت آذربایجان و ایران تبدیل شود.
وطن پرست همچنین با ذکر برخی موانع در مسیر توسعه منطقه، به مشکلات تملک 290 هکتار فاز دو اشاره کرده و خواستار اجماع نظر و همت مدیران استانی و کشوری جهت حل این مشکل شد.
در ادامه اين نشست، شفقت معاون طرح و برنامه منطقه ويژه سهلان گزارشی از برنامه ها، اهداف و اقدامات انجام یافته در حوزه های مختلف را ارائه کرد و مسئولین دفتر فنی و سرمایه گذاری به ارائه گزارش در حوزه های کاری متبوع پرداختند.




شناسه خبری: 33080

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو