حضور شرکت سرمایه گذار ایتالیایی در بندر بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33094
ساعت 10:36 دوشنبه 8 تير 1394
سیمونتی مدیرعامل ترمینال های دریایی شرکت Contship Italia به همراه مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا از محوطه و اسکله های بندر بوشهر دیدن کردند.

به گزارش فرینا، شرکت Contship Italia از شرکت های سرمایه گذار و اپراتور در بخش ترمینال های دریایی و خصوصاً کانتینری است و هم اکنون اپراتور چند بندر مهم کشور ایتالیا است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه این بازدید در نشستی با تشریح فعالیت های بندر بوشهر گزارشی از عملکرد بندر بوشهر را به صورت مقایسه ای و آماری ارایه و طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین را تشریح کرد.
محمد راستاد افزود : بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ٧ میلیون تن کالا را دارد و این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به ١٥ میلیون تن در سال خواهد رسید.
مدیر کل بنادر و دریانوردی بوشهر تصریح کرد : با توجه به محدودیت فضا، در نظر است طرح توسعه در جزیره نگین با حدود ٦٠٠ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شود.
راستاد اضافه کرد : در جزیره نگین پایانه کانتینری، پایانه چند منظوره، پایانه مواد فله مایع احداث می شود و نقش مهمی در فعالیت های بندری خواهد داشت ضمن اینکه در ٥ سال آینده فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد.
وی تصریح کرد : در حال حاضر عملیات آماده سازی محوطه ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغاز شده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در ٢ سال آینده افتتاح می شود.
راستاد اضافه کرد : با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر ظرفیت کنونی که ٤٣٠ هزار TEU است به ٥٠٠ هزار TEU می رسد و برنامه زمان بندی برای تکمیل این طرح ٣ سال خواهد بود.



شناسه خبری: 33094

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو