مجاورت منطقه ويژه خليج فارس با دروازه طلايي ترانزيت

منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس در مجاورت دروازه طلايي ترانزيت کشور يعني کريدور شمال و جنوب بندر شهيد رجايي قرار گرفته است.
مسعود هنديان سرپرست سازمان منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس با بيان اين مطلب در گفتگو باخبرنگار بنا (bena) افزود:منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس در مجاورت دروازه طلايي ترانزيت کريدور شمال –جنوب ( بندر شهيد رجايي) قرار گرفته و اين بندر مقام اول ترانزيت و جابجاي کالا در سطح کشور را به عهده دارد .

به گفته وي؛اگر چنانچه اهداف ايجاد مناطق را در جلب سرمايه، اشتغال، و بسترسازي براي انتقال تکنولوژي درکشور در نظر بگيريم اين مهم بدون استفاده از رويه ترانزيت کالا ميسر نمي شود.

به گفته وي؛ يکي از امتيازها و جاذبه مناطق ويژه براي سرمايه گذاران امکان ورود کالاها از خارج کشور و يا کالاهاي وارداتي ازمناطق آزاد تجاري – صنعتي کشور به صورت ترانزيت خارجي است تا سرمايه گذاران وتوليدکنندگان در منطقه بتوانند با کمترين تشريفات اين قبيل کالاها را به منطقه وارد کنند .

سرپرست جديد منطقه ويژه اقتصادي صنايع معدني و فلزي خليج فارس گفت:امروزه ترانزيت خارجي براي کشورها به يک صنعت بزرگ ارزآوري و اشتغال تبديل شده است و هر روزه افق هاي تازه اي از اين صنعت گسترش يافته و دامنه آن توسعه مي يابد.

به گفته وي؛رشد وتوسعه ناوگان زميني، هوايي،دريايي، ريلي و هم چنين توسعه راه ها و خطوط کشتي راني و غيره بدون رشد صنعت ترانزيت و ارتباطات امکان پذير نيست و تمامي اين فاکتورها ارتباط تنگاتنگي با يکديگر دارند./205
امتیاز به خبر :