توليد و اشتغال مهمترين دستاوردهاي منطقه ويژه سلفچگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33209
ساعت 14:11 سه شنبه 16 تير 1394
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادي سلفچگان در دیدار با امام جمعه شهر سلفچگان، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را عامل موثر در پویایی شهر سلفچگان و استان قم دانست.

به گزارش فرينا، مهدي عليزاده طباطبایی گفت: تولید، اشتغال و فعالیت¬های اقتصادی این منطقه منشاء خیر و برکت برا ی کشور است.
طباطبايي، مهمترین دستاورد این فعالیت¬ها را قطع وابستگی به کشورهای بیگانه عنوان کرد.
وي ضمن اشاره به این نکته که در این راه قطعا با موانع و مشکلاتی مواجه بوده و خواهیم بود، همدلی و همراهی همه مسئولان و دست اندرکاران را عامل مهم در برطرف نمودن این موانع عنوان کرد و حل این مشکلات را عامل مهمی در سرعت بخشیدن به پیشرفت این شهر، استان و کشور خواند.
حجت السلام و المسلمین گلدوست نیز در این نشست ضمن تشکر از حضور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و هیات همراه، از همکاری و کمک¬های منطقه به شهر و بخش سلفچگان تقدیر نمود و خواستار ادامه و گسترش این همکاری¬ها شد.
وي پراکندگی روستا های بخش و کم جمعیت بودن برخی از این روستا ها را مشکل اصلی در اعزام مبلغین دینی عنوان کرد و  ابراز امیدواری نمود تا با تاسیس حوزه علیمه شهر سلفچگان درآینده شاهد حل این مشکل نیز باشیم.
در ادامه این نشست مدیر اجرایی منطقه ویژه سلفچان نيز گزارشی از روند فعالیت در منطقه، نوع خدمات و پیشرفت¬های صورت گرفته در سال¬های اخیر ارائه نمود.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در محدوده اي به وسعت 2000 هكتار در 185 كيلومتري تهران و در چهار راه جاده هاي ترانزيت ، در مركز ايران واقع شده است. اين منطقه، به عنوان مهمترين و نزديكترين منطقه ويژه اقتصادي به مركز سياسي – اقتصادي كشور، واقع در جاده ابريشم، راه آهن سراسري و بزرگراههاي اصلي شمال، جنوب ، شرق و غرب ايران بوده و جهت برقراري ارتباط با اروپا، كشورهاي آسياي ميانه و خليج فارس به منظور توليد، صادرات و ترانزيت كالا، موقعيتي ممتاز و منحصر به فرد داشته و قادر است نقش تعيين كننده اي در اقتصاد كلان كشور ايفا نمايد.





شناسه خبری: 33209

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو