اولین کشتی کانتینری فرانسوی در راه ایران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33441
ساعت 08:37 يکشنبه 4 مرداد 1394
پس از نهایی شدن توافق ایران و ۱+۵ و گشایش فضای تعاملات تجارت بین المللی، نخستین کشتی بزرگ کانتینری خط فرانسوی CMA CGM اواسط مردادماه ۹۴ در بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرد.

به گزارش فرينا، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این‌که کشتی کانتینری ANDROMEDA با طول 363 متر و 15.5 متر آبخور، گنجایش 11.5 هزار TEUکانتینر را دارد، گفت: این خط کشتیرانی به کشور فرانسه تعلق دارد و سومین خط بزرگ کشتیرانی دنیا محسوب می شود.
ابراهیم ایدنی افزود: طبق برنامه زمانبندی قرار است کشتی مذکور که به سرویس CIMEX تعلق دارد، در پایانه شماره 2 کانتینری بندر شهید رجایی پهلو بگیرد و 900 TEU  کانتینر را تخلیه و بارگیری کند.
ايدني گفت: کشتی بزرگ کانتینری خطCMA CGM  که از مبدأ خاور دور عازم آب های خلیج فارس شده، 10 بندر بزرگ کانتینری را برای پهلوگیری در طول مسیر دریایی خود انتخاب کرده که بندر شهید رجایی به علت داشتن استاندارهای بین المللی یکی از این بنادر محسوب می شود.
وی با بیان این‌که بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری کشتی های نسل هفتم را دارد، افزود: با سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و گشایش تعاملات تجارت بین المللی با ایران، زمینه بازگشت کشتی های غول پیکر کانتینری در این بندر فراهم شده است.





آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو