تکمیل مطالعات فاز یک و زیست‌محیطی در منطقه ویژه بوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33468
ساعت 11:07 دوشنبه 5 مرداد 1394
مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر از تکمیل مطالعات فاز یک و زیست‌محیطی منطقه ویژه شمال بوشهر خبر داد.

به گزارش فرينا، مهدی صفوی در نشست با مسئولان شهرستان دیلم گفت: استاندار بوشهر تاکنون در خصوص اخذ موافقت از وزارت نفت برای تأمین خوراک شهرک‌های متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه شمال استان مکاتبات و پیگیری‌های مستمر داشته است.
صفوی افزود: استفاده از خط لوله 56 اینچ گاز اتان و متان در 18 کیلومتری منطقه ویژه و همچنین نفت خام از تلمبه‌خانه گوره و فلات قاره بهرگان از پیگیری‌های به‌عمل‌آمده است.
وی گفت: تکمیل مطالعات فاز یک و زیست‌محیطی توسط شرکت مشاور تحت قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی استان صورت گرفته است.
استقبال از چندین شرکت فعال در حوزه انرژی برای سرمایه‌گذاری در قالب طرح‌های پتروشیمی و صنایع وابسته، استقبال چندین شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای  تأمین بخشی از زیرساخت‌های اساسی از جمله آب‌شیرین‌کن و تامین آب، تولید برق و ...، واگذاری 3 هزار و 844 هکتار از اراضی ملی تعریف‌شده برای منطقه ویژه اقتصادی شهرستان دیلم و آغاز عملیات اجرای زیرساخت‌های اساسی قریب‌الوقوع احتمالاً در هفته دولت سال جاری از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.
در ادامه اين نشست فرماندار دیلم نيز با تقدیر و تشکر از حمایت و پیگیری‌های ویژه استاندار و تمامی دست‌اندرکاران در طرح منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در شهرستان دیلم گفت: 5 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای بخشی از زیرساخت‌های این منطقه شامل جاده دسترسی، شبکه‌های برق، آب‌رسانی و مخابرات و ... تأمین‌ شده است.
حسن اسماعیلی افزود:‌ تهیه و نصب تابلوی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان شهرستان دیلم در ورودی منطقه و در حد حوالی روستای لیلتین خود بارقه امید را در دل مردم گذاشته است.
اسماعيلي افزود: اجرای این طرح افزایش جمعیت، شناساندن شهرستان به کشور، ایجاد اشتغال و فواید شایانی دیگری را در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان خواهد داشت.   





شناسه خبری: 33468

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو