رشد 175 درصدی ترانزیت کالا از بندر امیرآباد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33612
ساعت 13:06 چهارشنبه 14 مرداد 1394
مدير منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد از رشد 17.5 درصدي ترانزيت انواع کالا از بندر امیر آباد در 4 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش فرينا، علي خدمتگزار گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه ترانزیت انواع کالا با 175 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 17 هزار و 579 تن به 48 هزار و 276 تن در 4 ماهه نخست امسال رسید  .
خدمتگزار، عمده ترین کالاهای ترانزیتی از انواع سنگ(تزئینی، ساختمانی، گرانیت و مصنوعی)، کالای کانتینری و محصولات کشاورزی به عنوان عمده ترین کالاهای غیرنفتی ترانزیتی نام برد و از بنزین، گازوئیل و مازوت به عنوان عمده ترین کالاهای نفتی ترانزیتی یاد کرد .
وي با اشاره به اینکه 30 هزار و 87 تن کالای نفتی با رشد 100 درصدی در 4 ماهه نخست امسال از این بندر به سایر کشورها ترانزیت شد، از ترانزیت 18 هزار و 189 تن کالای غیرنفتی با 3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد .
مدیر بنادر و دریانوردی با اشاره به موقعیت خاص بندر امیر آباد در کریدور بین المللی شمال - جنوب افزود: کشورهای مبداء این کالاها شامل ترکمنستان، قزاقستان، پاکستان، چین، امارات متحده عربی، ترکیه و هندوستان و کشورهای مقصد نیز پاکستان، افغانستان، امارات متحده عربی، عراق، ارمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان و روسیه است.
گفتنی است؛ بندر امیر آباد به عنوان حلقه طلایی کریدور بین المللی شمال – جنوب ؛ با وجود سیستم حمل و نقل دریایی، جاده ای، ریلی و هوایی (حمل و نقل چند وجهی ) بستری مناسب جهت ترانزیت کالا فراهم آورده و از جایگاه ویژه ای در تجارت بین الملل برخوردار است.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو