راه‌اندازی نخستین پایانه ریلی غلات در بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33629
ساعت 10:40 شنبه 17 مرداد 1394
معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پایان ساخت 465 متر خط ریل پایانه تخلیه و بارگیری گندم در پسکرانه بندر تجاری شهید رجایی خبر داد.

به گزارش فرينا، محمدعلی اصل سعیدی‌پور با اعلام این خبر گفت: از این پس پایانه روباز نگهداری گندم با 8 هکتار مساحت و ظرفیت 100 هزار تن گندم توانایی تخلیه و بارگیری همزمان 15 واگن را دارد. 
سعیدی‌پور افزود: افزایش سرعت ارسال بار گندم با کمترین زمان از مزایای ساخت این پایانه است. سعیدی پور با بیان اینکه قرار است یک سیلوی 80 هزار تنی نیز در کنار اسکله‌های فله این بندر  به همراه یک ترمینال مکانیزه غلات ساخته شود.
وي گفت: در این طرح قرار است سرمایه گذار ضمن خرید و نصب تعدادی دستگاه مکنده غلات و نیز نصب سیستم انتقال از طریق تسمه و نقاله با تامین کامیون، فرآیند انتقال و تخلیه کالا از کشتی را تسریع بخشد.
معاون عملیات بندری و منطقه ویژه اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: این سیلوها با دسترسی به شبکه ریلی طی دو سال آینده آماده بهره‌برداری شود.
سعیدی پور در پايان گفت: با فراهم‌شدن زیرساخت‌ها بخش عظیمی از ترانزیت گندم کشورهای آسیای میانه، کشورهای همسایه و جنوب شرق آسیا از این بندر انجام شود.




آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو