احداث 10 پروژه بزرگ عمرانی در بندرامام(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33656
ساعت 09:46 يکشنبه 18 مرداد 1394
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۰ قرار داد با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری منعقد شده است که این قراردادها به ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۰ هزار ریال به ثبت رسیده است.

به گزارش فرينا، سعد‌الله عبدالهی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، تا پایان تیرماه امسال با انعقاد بیش از 80 فقره قرار داد توانسته 16 هزار میلیارد ریال جذب سرمایه بخش خصوصی را داشته باشد.
عبدالهی گفت: هدف سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان مبتنی بر بهره گیری از منابع غیر دولتی است و استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی تنها به منظور توسعه تجارت بندری است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: برهمین اساس منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، با جلب رضایت بخش خصوصی و همکاری های متعدد در زمینه توسعه و پیشرفت تجارت موفق شده است گام های موثر و ارزشمندی را بر دارد.
وی با اشاره به آمار انعقاد قرار داد با بخش خصوصی گفت: در چهار ماهه نخست امسال 10 قرار داد با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری  منعقد شده است که این قرار داد ها به ارزش 2 میلیارد و 630 هزار ریال به ثبت رسیده است.
عبدالهی ادامه داد: این مبلغ که توسط بخش خصوصی صرف خواهد شد تنها درباره باز یافت ضایعات شناورها، احداث انبار و مخازن روغن های خوراکی، ترمینال و مخازن نگهداری مواد نفتی، سیلوهای غلات و احداث ساختمان تولید بتن و فرآورده های بتنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، هزینه می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: این مجتمع بزرگ بندری از مزیت های بازرگانی کم نظیر برخوردار است که از مهم ترین آنها می توان به دسترسی به راه های مواصلاتی ریلی، جاده ای و فرودگاهی و همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس اشاره کرد و این امر سبب شده که بخش خصوصی به عناوین مختلف برای سرمایه گذاری در این بندر اقدام کند.
وي در پايان افزود: فاز مطالعاتی اراضی که در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، قرار دارد در حال انجام است که با اتمام آن و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این اراضی 630 هکتاری، این مجتمع بندر به کانون لجستیک عملیات بندری در شمال خلیج فارس مبدل می‌شود.





شناسه خبری: 33656

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو