طراحی و ساخت دو دستگاه بارگیری مواد معدنی در بندر امام(ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33694
ساعت 09:12 شنبه 24 مرداد 1394
در راستای بومی سازی تجهیزات فنی مورد نیاز بنادر کشور، شرکت کشتیبان جنوب بندر موفق به طراحی و ساخت دو دستگاه بارگیری مواد معدنی به صورت کاملا بومی و داخلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گردید.

به گزارش فرينا، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای سیاست های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر بهره گیری حداکثری از توان بخش خصوصی داخلی در توسعه بنادر، کار طراحی این دستگاه از سال 91 شروع و در سال 94 به بهره برداری رسید.
سعدالله عبداللهی در حاشیه مراسم بهره برداری از تجهیزات مذکور و تجلیل از مدیران شرکت کشتیبان جنوب بندر  افزود: میزان سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت این دستگاه بالغ بر 30 میلیارد ریال بوده است.
عبداللهی با بیان اینکه طی سال های گذشته کار بارگیری مواد معدنی به کشتی حدود 10 الی 125 روز زمان مــــی برد، گفت: با ساخت و بهره برداری از این دستگاه  نرخ سرعت بارگیری به طور چشمگیری افزایش یافته و هم اکنون عملیات بارگیری کشتی 10هزار تنی  طی 3 الی 5 روز  انجام می شود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزود: قیمت نمونه  خارجی این دستگاه دو و نیم میلیون یورو است که در جهت جلوگیری از خروج ارز، توسعه صنعت داخلی و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از آلایندگی های زیست محیطی و صرفه جویی ارزی، این دستگاه ساخته و به مرحله بهره برداری رسید.
وي در تشریح دیگر ویژگی های این تجهیز گفت: این دستگاه با وزن 180 تن، به عنوان نمونه داخلی در کل بنادر کشور بوده که با ساخت آن ضمن جلوگیری از خروج میلیون ها دلار ارز، باعث افزایش قابل توجه عملیات کشتی ها شده و با مجهز بودن به سیستم هیدرولیک، توانایی جابجایی آن  در تمامی نقاط مجتمع بندری مقدور است.
یادآوری می شود دستگاه ساخته شده توسط مهندسین متخصص و توانمند شرکت کشتیبان جنوب بندر؛ به صورت تخصصی برای عملیات بارگیری  کود شیمیایی و مواد معدنی به کشتی ها ساخته شده و بکار گیری آن علاوه بر مزیت های اشاره شده موجب جلوگیری از پرداخت دموراژ و هزینه دیرکرد به کشتی ها شده است.




شناسه خبری: 33694

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو