بهره برداري از اسکله دوم بندر آستارا در دهه فجر امسال

لینک کوتاه: freena.ir/detail/33712
ساعت 15:34 شنبه 24 مرداد 1394
مدیر کل گمرک آستارا گفت: اسکله دوم بندر تجاری آستارا که قسمتی از فاز دوم بندر چند منظوره این شهرستان است، در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش فرينا، حمیدرضا محمدی با اشاره به اینکه با بهره برداری از اسکله دوم بندر آستارا، این بندر ظرفیت پذیرش و جابجایی ۶۰۰ هزار تن کالا را خواهد داشت، گفت: با افتتاح اسکله دوم بندر آستارا همزمان سه کشتی با ظرفیت‌های پنج هزار تن در بندر تجاری آستارا پهلوگیری خواهند کرد.
محمدی سال ۹۴ را آغاز تحولی ویژه با رویکرد توسعه اقتصادی در بندر تجاری آستارا عنوان کرد و افزود: گمرک آستارا فعالترین گمرک حال حاضر شمال کشور در حوزه دریایی و زمینی بوده و رویه صادرات و واردات در آن با پیشرفت قابل توجهی همراه است.
وي به فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بندر مرزی آستارا با مدیریت مستقیم سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی فاز دوم بندر تجاری آستارا، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی پرثمر شده و تجار فعالیت‌های اقتصادی خود را با قدرت و حمایت‌های ویژه انجام خواهند داد.
مدیر کل گمرک آستارا، افزایش ۲۰۵ درصدی حجم تخلیه و بارگیری و ورود کشتی به بندر تجاری آستارا در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ را یادآور شد و افزود: گمرک که بخشی از توسعه اقتصادی کشور است، همواره از تجار در زمینه توسعه تجارت دریایی حمایت می‌کند.
محمدی از ۲۴ ساعته شدن گمرک آستارا خبر داد و اعلام کرد: با توجه به توافق صورت گرفته بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، ۲۴ ساعته شدن گمرک مرزی آستارا تا پایان سال ۹۴ حتمی است.
مدیر کل گمرک آستارا، به اهمیت گمرک مرزی آستارا در حوزه صادرات چمدانی اشاره کرد و افزود: گمرک آستارا در زمینه صادرات چمدانی رتبه اول در کشور را دارد و عمده صادرات استان گیلان از طریق مرز آستارا به کشور جمهوری آذربایجان و سایر کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.
گمرک مرزی آستارا با ۵۱۳ کیلومتر فاصله، نزدیک‌ترین گمرک زمینی و بین المللی ایران به پایتخت است و از لحاظ تجاری و ترانزیتی، سومین گمرک پرتردد کشور محسوب می‌شود.






شناسه خبری: 33712

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو